Mannen uten egenskaper

og andre problemer i norsk politikk

Manifest 2008 Heftet

I denne essaysamlingen kommenterer forfatteren situasjonen i norsk politikk. Han forsvarer offentlig sektor, og hevder at statsministeren har satt håndjern på offentlig sektors armslag i økonomien med valgløfte om å låse skattene til Høyres skattenivå fra 2004. I følge forfatteren er Stoltenbergs eneste politiske nisje å ikke være Høyre.

Forlag Manifest

Utgivelsesår 2008

Omtalt tid 2000-2009

• "Mye å miste - offentlig sektors pensjon" av Magnus E. Marsdal
  • "AFP på en-to-tre - argumenter og fakta om avtalefesta pensjon" av Magnus E. Marsdal
  • "Frp på 1-2-3 - harde fakta om Fremskrittspartiets politikk" av Magnus E. Marsdal
  • "På den himmelske freds plass - om ml-bevegelsen i Norge" av Pål Steigan
  • "Kunnskapsbløffen - skoler som jukser, barn som gruer seg" av Magnus E. Marsdal
  • "Tredje venstre - for en radikal individualisme" av Magnus E. Marsdal
  • "Søstre, kamerater!" av Kjersti Ericsson
  • "Terrorindustrien" av Joakim Wigdahl Hammerlin
  • "Lokket og lurt - på (forgjeves) jakt etter den amerikanske drømmen" av Barbara Ehrenreich
  • "Deltakerne - en reise i demokratiets framtid" av Audun Lysbakken
  • "Drift" av Espen Haavardsholm
  • "Den store sammensvergelsen - historien om det hemmelige selskapet Illuminatus og dets mange ugjerninger" av Øystein Sørensen