Mannen i tre deler

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2023 Innbundet

Ny, spennende serie om de to spesialagentene i Task Force 14: den eksentriske Lucas Stage og den gåtefulle David Flugt. På en forblåst ås på Sønderjylland finner politiet liket av en naken mann. Det viser seg etter hvert at mannen egentlig døde tre dager tidligere og ble stjålet fra det lokale likhuset. Den nakne mannen er ikke forbrytelsen. Han er budskapet. Vollen på Smøl har i årtier skjult en langt mer gruoppvekkende hemmelighet. Og den tiltrekker seg raskt oppmerksomhet fra internasjonal presse. To spesialagenter fra Task Force 14 tilkalles fra København: Den gåtefulle David Flugt og den eksentriske Lucas Stage. Agentene blir kjølig mottatt av de lokale politifolkene, og den samme motstanden opplever de også ellers i samfunnet. Dette er en landsdel hvor folk holder seg for seg selv, og hvor skogsmarkene kaster fra seg lange skygger. David og Lucas kommer raskt på sporet av en skremmende seriemorder.
«Forfatteren av denne boken utsetter deg for så mange finter at du har lyst til å bryte ut i et rungende 'Yes, mann!'» Berlingske Tidende
«Uhyggelig velskrevet.» Politiken
«Dansk dynamitt. Thomas Bagger er en krimforfatter av beste merke ... Mannen i tre deler er en imponerende sammensatt krimintrige, der stadig nye spor samles på overbevisende måte til slutt ... Det som likevel imponerer aller mest med denne boken, er språket. Thomas Bagger skriver rett og slett veldig godt ... en av vårens beste krimbøker.»[Terningkast 5] Sindre Hovdenakk, VG
«Ny danske å følge med på ... Mannen i tre deler er spennende så det holder!»[Terningkast 5] Trude Ånnevik, Hamar Arbeiderblad
«[J]eg [kan] varmt anbefale å ta med Mannen i tre deler på hytta i påsken. Selv klarte jeg knapt å legge boka fra meg.» Mimir Kristjánsson, Klassekampen

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788241959813

EAN 9788241959813

Serie Task Force 14 (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Danmark

Å fyttikatta! Thomas Baggers første bok i denne nye krimserien river i fletta! Grotesk, blodig, spennende og uventet så det holder! Gleder meg vilt til neste bok som etter sigende kommer høsten 2023.

Ikke for sarte sjeler denne her altså, du er herved advart.

En god krimbok med spenning i fra Danmark, eneste fratrekk er at den kunne ha kommet til poenget litt raskere.

Den begynte så veldig bra, men duppa etterhvert. Syns den ble ganske usannsynlig på slutten der. Men; forfatteren blir vel bedre etterhvert!

Til dels veldig spennende, men lange partier som ikke fenget like mye. Det ble litt for langtekkelig til å trille høyere terningkast.

Bøker lest

En liste over bøker jeg har lest i fra 2023-