Mandelmanns köksbok

Självhushållande recept från Djupadal

av (forfatter) og Gustav Mandelmann (forfatter).

Bonnier Fakta 2016 Inbunden

Forlag Bonnier Fakta

Utgivelsesår 2016

Format Inbunden

Språk Svenska

Den här boken har verkligen lite av varje för den som odlar själv eller har tillgång till färska hemodlade grönsaker, hemslaktat kött och riktig mjölk. Kanske kan den t om få någon att börja med det ena eller andra för att få tillgång till det godaste som finns. Jag blir inspirerad till att göra egen halloumi (även om jag inte har egen mjölk) och att pickla ägg (fast jag inte har egna höns). Många andra recept har jag råvarorna till i mitt kringflackande liv där jag pendlar mellan Sverige och Norge. I år kommer jag att odla mer i Norge och har redan börjat att så en del fröer och plantera vitlök i plastbackar som står ute i snön nu i februari.
Tyvärr går det inte att se Mandelmanns TV program i Norge för det finns en hel del klokskap där. Boken kommer jag att köpa för mellan dessa pärmar finns en hel del kunskap som jag vill återkomma till allt eftersom året fortlöper, ¨å jag lämnar tillbaka denna nya bok till biblioteket i Sunne så att nästa person får läsa och så köper jag mitt eget ex för detta är en bok att återkomma till. Ofta.