Mandela-effekten

Selma Falcks tredje store sak

kriminalroman

Gyldendal 2020 Innbundet

En hevner med det norske samfunnet som skyteskive.

Under et venninnetreff på en fortausrestaurant i september 2019 faller ett enkelt skudd fra en snikskytter. Skuddet treffer Selma Falcks gamle håndballvenn Linda Bruseth i hodet, og skader Selma i armen. Linda er en anonym og ukjent stortingsrepresentant, og både pressen og politiet antar umiddelbart at Selma var det egentlige målet for attentatet. Hun ser ingen grunn til å tvile på dem.
Nærmere undersøkelser fra politiets side viser raskt at alle tar feil: Et parlamentsmedlem er altså likvidert på åpen gate. Når så en dommer i Høyesterett blir funnet hengt og et regjeringsmedlem dør under mystiske omstendigheter, aner Selma at det er et mønster i både valg av ofre og drapsmetoder. Mens hun leter etter svar, snubler hun inn i et tilsynelatende kaos av myndighetsmisbruk, konspirasjoner og personlige tragedier. Og et iskaldt, infamt hevntokt det ser ut til å være umulig å stanse.

ISBN13 9788205540613

EAN 9788205540613

Serie Gyldendal krim

Selma Falck blir skutt i armen. Etterhvert er det flere kjente personer som blir utryddet. Selma ser et mønster i drapene og ser at en fellesfaktor blant personene er Barnevernet. Parallellt i boka følger vi den navnløse gjerningsmannen.
Jeg likte historien og leste den ivrig, men tror kanskje at jeg synes at den første i serien var hakket bedre.

Les hele omtalen her

• "Frosten og døden - kriminalroman" av Vigdis Kroken