Mammarådet

16 kvinnelige bloggere om mammarollen i dag

av (redaktør).

Aschehoug 2014 Innbundet

Hvordan er det egentlig å være mamma i Norge i dag? Susanne Kaluza inviterte alle landets kvinnelige bloggere til å bidra med sine refleksjoner rundt det å være mamma i 2014. 16 av de over 100 forslagene som kom inn, er samlet mellom disse permene, og bidragsyterne deler erfaringer, gleder og utfordringer ved dagens morsrolle. Forfatterne er fra 24 til 49 år, men alle er småbarnsforeldre eller har et ønske om å bli det. Ikke bare slår de i hjel noen myter om mammabloggere - de rører oss, får oss til å le - og gjør oss litt klokere.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788203294556

EAN 9788203294556

For det er ikke noe mål at vi skal være perfekt mødre. Gi deg selv en klapp på skuldra og tillat deg å tenke mer på alt du faktisk får til enn å kaste bort tida på alt du ikke rekker. Elsker du barna dine og gir dem empati og tilstedværelse er du god nok. Alt annet er bare en bonus.

• "Selger dere strykejern? - og andre spørsmål fra bokhandelkunder" av Stian Johansen
  • "De beste tingene i livet er ikke ting - fra rotete til ryddig med færre ting" av Liv Loftesnes
  • "Isla og den store kjærligheten" av Stephanie Perkins
  • "Jeg lever ikke lenger selv" av Kristine Hovda
  • "Ti ting jeg har lært om kjærligheten" av Sarah Butler
  • "Delt omsorg - roman" av Helga Feiring
  • "Anja + Gro - kunsten å få barn" av Anja Hammerseng-Edin
  • "Noe å leve for" av Richard Roper
  • "Stress og korleis leve med det - 9 historier, 14 tips" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Slow - lev livet langsomt" av Carl Honoré
  • "Kjøkenbenkrealisme - ærlege historier om tidsklemma" av Olaug Nilssen