Mamma for første gang

av (forfatter) og Herdis Maria Siegert (illustratør).

Gyldendal fakta 2002 Heftet

Boka tar for seg tida etter fødselen, og ser på temaer som amming, spebarnsstell, mat, barnets utvikling, farens rolle i barseltida og sykdommer. Har litteraturliste og register.

"Stjerneskudd i floraen av bøker om moderskapet, faderskapet og barnas første levetid. Gro Nylanders bok er et must for småbarnsfamilier" Erling Bø, VG Trygg veileder til nybakte foreldre.Overlege, dr.med. og fødselslege Gro Nylander ved Rikshospitalet i Oslo henvender seg her til alle dem som skal føde for første gang. Boken tar for seg den viktigste perioden i et barns liv, fødselsøyeblikket og de første seks månedene. Boken er en trygg veileder i amming og barnestell, i tiden på sykehuset og hjemme. Foto: Herdis Maria Ziegert.

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205307292

EAN 9788205307292

Lad mig sige det klart:
Jeg elsker denne bog! Hvad den har betydet for mig, og min oplevelse af at blive mor for første gang er enorm! Fordi jeg havde læst denne bog, gik jeg fuldstændig uforfærdet og fuld af selvtillid ind i moderskabet. Jeg vaklede aldrig i det første år.
Køb den, læs den og tro på dig selv!
Jeg kender alt for mange, der BURDE have læst den - men desværre kunne jeg kun forære den til én af gangen, og den blev udsolgt fra forlaget netop da. Jeg havde selv fået den fra min norske veninde.
Tak, Gro Nylander. For al din hjælp og støtte i form af denne bog!

• "Lille venn, hva nå? - barnet fra et halvt til fire år - utvikling og sykdom" av Gro Nylander
  • "På vei - unnfangelse, svangerskap, fødsel" av Gro Nylander
  • "Barnehageårene - 2-6 år" av Hedvig Montgomery
  • "Mammasjokket - trøst og oppmuntring for småbarnsmødre" av Helena Brodtkorb
  • "Barsel - dikt" av Kristin Storrusten
  • "Foreldremagi - syv enkle steg for å lykkes med oppdragelsen" av Hedvig Montgomery
  • "Et barn blir til" av Lennart Nilsson
  • "Ditt kompetente barn - på vei mot et nytt verdigrunnlag for familien" av Jesper Juul
  • "Synnøves system - slik ryddet jeg meg lykkelig" av Synnøve Skarbø
  • "Livet og korleis leve det - ei handbok for vaksne" av Anne Gunn Halvorsen