Magyk

Septimus Heap

book one

av (forfatter) og Mark Zug (illustratør).

Bloomsbury 2005 Heftet

Septimus Heap blir stjålet den natten han blir født. Jordmoren som tar imot barnet, erklærer det for dødt og tar det med seg. Samme natt kommer barnets far, Silas Heap, over en bylt i snøen - en nyfødt jentebaby med fiolette øyne. Familien Heap tar det hjelpeløse barnet til seg og gir henne navnet Jenna. De oppdrar henne som sin egen datter. Men hvem er egentlig denne mystiske babyen, og hva skjedde med deres egen sønn, Septimus? Dette er den første boka om Septimus Heap.

Forlag Bloomsbury

Utgivelsesår 2005

Serie Septimus Heap (1)

Genre Fantasy

Lånte denne boka av en venn, og jeg ble veldig grepet av boka, den var veldig spennende. Synes kanskje at den var litt åpenbar, da jeg var halvveis var jeg ganske sikker på hvem Septimus var.. Synes derfor boka egner seg best til aldersklasser under meg, men det var alt i alt en veldig spennende og god fantasy-bok som lar deg dykke dypt inn i en annen verden.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Kjælstein Gråsletten så lykkelig ut på steiners vis, altså var han faktisk omtrent som før.

Det var grenser for hvor mye ålpuré en rotte klarte å få i seg, og Sylvester hadde nådd den grensen for lengst.

På skiltet over døra sto det:
SALLY MULLINS TE- OG ØLSTUE
RENE ROM TIL LEIE
LØMLER UØNSKET

Sylvester tidde. Det var mye han kunne tenke seg å kalle den svarte rotta, men "sjef" sto ikke på den listen.

Dette er et lite utvalg av mine nye favoritter for barn

Etter tips fra dere og litt snoking i bokhyllene prøver jeg meg på en bokliste til en 17-åring som har forlest seg på Harry Potter. Flere av disse titlene er ukjente for meg. Jeg har ikke engang lest Harry Potter!

Har dere synspunkter på bøkene, eller flere forslag, er jeg takknemlig for det! Gjerne bøker med humor.

Desse bøkene førte til at eg forelska meg i sjangeren Fantasy :)

De første bøkene i flere bra serier.

• "Skyggen - Septimus Heap" av Angie Sage
  • "Toktet - Septimus Heap" av Angie Sage