Magiens mester

sagaen om riftkrigen første bok del II

Tiden 1997 Innbundet

Magikerlærlingen Pug er blitt tatt til fange under invasjonen av Kongeriket og ført gjennom tid og rom til den fremmedartede verdenen Kelewan. Her skal Pug snart få lære en ny type magi å kjenne, men samtidig raser krigen videre i Pugs hjemverden Midkemia.

I del to av første bok i «Sagaen om Riftkrigen» møter vi Pug som slave i Kelewan. Hans store magiske evner vekker etter hvert beundring og velvilje, han får frihet til å lære å temme de enorme kreftene han er i besittelse av. Hans skjebne er å ferdes gjennom en rift i tid og rom og bli en ny og annerledes magiens mester, som ved hjelp av sine evner skal spille hovedrollen i den eldgamle kampen mot det onde. Feists fremragende evne til å skape troverdige skikkelser og realisme og dybde gjennom detaljer, holder oss i et fast grep fra første til siste side. Tiden Norsk Forlag vil ikke lenger utgi Raymond E. Feists bøker.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1997

Serie Sagaen om Riftkrigen (2)

Genre Fantasy

• "Magikerens lærling - sagaen om riftkrigen første bok del I" av Raymond E. Feist
  • "Sølvtorn - sagaen om riftkrigen annen bok" av Raymond E. Feist
  • "Legenden om tvillingene. Bd. 2 - lys og mørke" av Margaret Weis
  • "Legenden om tvillingene. Bd. 1 - magiens våpen" av Margaret Weis
  • "Trollmannens første regel - sannhetens sverd første bok del 2" av Terry Goodkind
  • "Dragens skygge - del 1" av Katharine Kerr
  • "Dragens skygge - del 2" av Katharine Kerr
  • "Kraften som bevarer - første krønike om Thomas Covenant den vantro" av Stephen Donaldson
  • "Lord Valentines slott - del 1" av Robert Silverberg
  • "Vanjordkrigen - første krønike om Thomas Covenant den vantro" av Stephen R. Donaldson
  • "Den første kongen - Shannara-ættens opphav" av Terry Brooks
  • "Shannaras seidmann - del I" av Terry Brooks