Lykkejegeren

krim

Juritzen forlag 2016 Innbundet

ANTON BREKKES STØRSTE UTFORDRING, NÅ STÅR MER PÅ SPILL ENN NOEN GANG.
NORGE, NÅTID: En bilmekaniker finner knokler fra en menneskehånd i understellet på en gammel Cadillac. Kripos sender Anton Brekke til Fredrikstad for å etterforske drapet på en middelaldrende kvinne.

LAS VEGAS, 1978: Elliot Applebaum styrer syndenes by og forelsker seg i en ung, norsk jente som følger den amerikanske drømmen. De to historiene flettes sammen, og Anton Brekkes viljestyrke møter kraftig motstand når han må reise på jobb til Las Vegas.

Jan-Erik Fjell er tidenes yngste vinner av Bokhandlerprisen. Han har mottatt særdeles gode anmeldelser for alle sine bøker

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788282059299

EAN 9788282059299

Serie Anton Brekke (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Fredrikstad Las Vegas

Forrykende bra krim. Oppfinnsom, original og spennende som bare de beste krim kan være.
Må leses!

Det ser ikke ut som Jan Erik Fjell kan trå feil. Dette er nok en vellykket Anton Brekke krim, og Fjell befester stillingen som en av Norges beste krimforfattere. Velskrevet, bra plott.

Knallbra Anton Brekke krim. Her var riktignok flere hovedpersoner og måten man flettet inn fortiden gjorde at boken ikke fikk kjedelige partier. På tide med en oppfølger!
Men jeg ble ikke fortrolig med bruken av ordene gnidde og vridde, det ble litt mye etterhvert..... Kanskje vanskelig å forstå hva jeg mener uten å lese boka.

Spennanes og interessant bok som sendte meg fram og tebake mellom Fredrikstad og Las Vegas. Storkosa meg mæ hovedpersonan og spesielt hærlige Anton Brekke.Jan Erik Fjell er utrolig god å skrive krim, digge han!

Link til omtale på bloggen min: Lykkejegeren

"Jeg tar toget hjem," sa Anton og åpnet døren. "Du er jo verre enn rånerne fra Indre Østfold. Flaut. Bruk noen av de kronene dine på å kjøpe et par terninger du kan feste i speilet, og kanskje en revehale til taket."

Bok som ligger i en av ventestabelene. :)

Bøker av denne forfatteren som jeg skal lese

Bøker jeg ville lese i 2016 som aldri blir lest fordi lista over 2016-bøker ble så altfor lang (og samtidig utilstrekkelig). Så dette er "leftovers" pluss diverse som nok dukker opp meir eller mindre spontant. Foruten desse reste-bøkene har eg planer om å
1) lese fleire klassikare
2) utforske meir japansk litteratur - rett og slett fordi eg falt pladask for Haruki Murakami
3) utvide sjangrene eg les, F. Eks vil eg forsøke meg på litt fantasy (fordi den såkalla "urbane fantasy-en" i Neil Gaimans Neverwhere gav meirsmak. Også innen Sci-fi, gjerne med humor og satire, som i Hitchhikers guide to the Galaxy, vil eg lese meir

Bøker lest i 2017

Egen oversikt over leste bøker i 2018