Lykkeformelen

hvordan gode følelser oppstår

av (forfatter) og Gerd Paulsen (gjendikter).

Gyldendal 2005 Heftet

Boka ser på den emosjonelle sida av mennesket, og forteller at nyere forskning viser at det er mulig å måle følelser. Boka formidler den kunnskap om mennesket som dagens filosofer, psykologer og medisinere har kommet fram til. Den ser på hva lykke faktisk er, tar for seg de forskjellige lidenskapene som begjær, nytelse, kjærlighet og vennskap og hvilke strategier man kan bruke for å oppnå lykke. Har litteraturliste.

Boken for deg som ønsker å vite hvordan gode følelser oppstår . og hva man kan gjøre for å bli lykkelig. Lykkeformelen ble en stor bestselger i Tyskland. Boken handler om et tema som har fulgt menneskene fra tidenes morgen . lengselen etter et lykkelig liv. Stefan Klein kaster nytt lys over spørsmål vi alle er opptatt av: Hva er lykke? Hvordan oppstår gode følelser? Kan vi «lære» noe om veien til et godt liv? Lykkeformelen er en bok som gir leseren kunnskap om og nye perspektiver på de virkelig viktige tingene i livet.«. vitenskapsstoffet er lærerikt, og Kleins budskap blir mer nyansert etter hvert. Han søker nemlig svar i en lykkelig balanse mellom natur og kultur, individ og samfunn.»Fredrik Wandrup, Dagbladet«Når du har lest denne boka, vil du se annerledes ut i hodet, lover Klein. Og han har rett.» Der Spiegel

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205335691

EAN 9788205335691

Serie Gyldendal pocket

I dag tok jeg en tur til Fretex igjen, og gjorde noen skikkelige kupp. Åtte bøker til tilsammen 95 kroner (sju pocket til 10 kr stk., samt én hardback til 25 kr). Å, hvor glad jeg er for å bo nærme en Fretex med bøker!