Lupus

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Aschehoug 2020 Innbundet

Krigsveteranen Niels Oxen lever et stille liv i sin leilighet i Vangede. Hver fjortende dag ser han fram til å få besøk av sønnen - på tross av at de har et problemfylt forhold. Når Oxen får spørsmål om å reise til Jylland og lete etter en forsvunnet gårdeier og tidligere departementssjef, sier han først nei. Når han finner ut at han kan kombinere dette med en vinterferie med sønnen, sier han ja likevel. Gården ligger ved Harrild Hede, et sted hvor det er observert ulv. Dette blir veien inn i ukjent terreng, hvor flere ulver krysser Oxens spor. Han ledes tilbake til sin gamle makker Margrethe Francks fortid - en fortid som er langt mer hemmelighetsfull og farlig enn noen aner.

Ulver i mosen. Åndeløs spenning, politikk og moralske dilemmaer.

ISBN13 9788203374852

EAN 9788203374852

Serie Oxen (4)

Genre Thriller Krim

Omtalt sted Danmark

Fjerde bok om Niels Oxen.

Oxen bor tilbaketrukket, og lever for helgene med sønnen, Magnus. Det er ikke uproblematisk, for Oxen har vært fraværende i store deler av sønnens barndom.
En dag får Oxen besøk, og blir bedt om å reise tilbake til Jylland for å lete etter en forsvunnet eldre mann. Han var tidligere departementssjef. Oxen avslå forespørselen, men snur, og tar med Magnus til Jylland i vinterferien. I området de drar til, har det nylig blitt observert ulv - i flere utgaver. Etterforskningen leder Oxen til hans gamle partner, Margrethe Falcks, fortid. Den viser seg å være farligere enn han aner.

Kjent stil med forskjellige historier, som henger sammen på finurlig vis.

• "Ikke si et ord - roman" av Holly Seddon
  • "Jenta i den grønne kjolen" av Derek B. Miller
  • "Siste skanse" av David Baldacci
  • "Mørke krefter" av Brad Thor
  • "Vennen - spenningsroman" av Joakim Zander
  • "Night" av Bernard Minier
  • "Sekten som gjenoppsto" av Mariette Lindstein
  • "Dødeland" av William Shaw
  • "Damen med bysten" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Blomster over inferno" av Ilaria Tuti