Loverboy

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 1999 Innbundet

Fra 1978 til 1984 terroriserte en massemorder som etter hvert blei kalt Loverboy, New York City ved å skyte unge kvinner eller par på gata. Han hadde en forkjærlighet for journalisten Lucy Shannon, og hun blei hans talerør til offentligheten. Tolv år seinere starter drapene på ny, og nok en gang er Lucy i fokus.

I seks år, fra 1978 til 1984, ble New York City terrorisert av en mann som pleide å skyte unge kvinner eller par på gaten. Etter hvert ble morderen kjent under navnet Loverboy. Loverboy hadde en forkjærlighet for journalisten Lucy Shannon. Hun var talerøret hans til offentligheten, og ble landets mest kjente reporter. Drapene opphørte like uventet som de hadde begynt. Alle trodde at morderen var død, og Lucys karriere gjorde et svalestup. Tolv år senere finner Lucy liket av en ung kvinne. Skutt og etterlatt slik Loverboy pleide å gjøre det. Men hun er langt fra overbevist om at gjerningsmannen er den samme. I alle disse årene har hun båret på en hemmelighet som har holdt på å knekke henne. En hemmelighet som angår saken. «Når man endelig tror at saken er løst, og det ikke bare første gang, dukker det opp nye overraskelser ... stimulerende å komme over en forfatter som stadig ryster nye trumfer ut av ermet.» (Terje Stemland, Aftenposten) R. G. Belsky er avisredaktør. Loverboy er hans første roman.

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788205257030