Love 2.0

kjærlighet i nytt lys

av (forfatter) og Odd Eirik Ness (oversetter).

Flux 2013 Innbundet

I LOVE 2.0 tar Barbara L. Fredrickson oss med på en vitenskapelig rundtur gjennom kroppen på jakt etter kjærligheten. Ikke for å dissekere den, men for å lære oss å bli flinkere til å dyrke den. Fredrickson viser hvordan ny forskning har snudd opp ned på mange av våre vante forestillinger om hva kjærlighet egentlig er. Hun tegner et lettfattelig bilde av hvordan kjærlighet påvirker vår helse, energi og velvære på konkrete, vitenskapelige målbare, og bokstavelig talt livsviktige måter. Deretter bruker hun denne nye kunnskapen til å etablere en rekke konkrete verktøy som vil hjelpe deg å skape mer - mye mer - kjærlighet i ditt liv.
Det er på høy tid å oppgradere synet på kjærlighet. Når du forstår hva som får den til å blomstre, kan du oppleve kjærlighet hver dag!

Forlag Flux

Utgivelsesår 2013

Sist, men ikke minst er ekte egenkjærlighet fleksibel og forankret i virkeligheten.

Disse avgjørende kriteriene - fleksibilitet, åpenhet og realisme - er alle fraværende i mesteparten av den positive indre dialogen som foreskrives av selvhjelpsindustrien. Og uten disse essensielle ingrediensene sklir den positive indre dialogen fort over i kald narsissisme som hindrer deg i å knytte helende kontakt med andre mennesker. Den bedøver deg til å tro at mens du har fått ditt eget liv på stell, er det absolutt ikke tilfelle for de fleste andre, og de er derfor knapt nok verdt å kaste bort tiden på. Selvgodhet kan hindre deg i å bli din egen beste venn.

Å føle seg utrygg er [...] det første hinderet for at vi skal oppleve kjærlighet.