Lord Foul's bane

the chronicles of Thomas Covenant, the unbeliever

volume 1

Voyager 1996 Heftet

Thomas Covenant er en moderne amerikaner som plutselig befinner seg i et merkelig land. Han kalte seg "den vantro" fordi han ikke kunne tro på det merkelige landet han befant seg i. Tidligere hadde han vært en utstøtt, her blir han sett på som en frelser som ved hjelp av det hvite gullets mystiske kraft, kan redde landet fra Ringeakteren Fyrst Nids ondskap. Spørsmålet er om han er i stand til å ta kraften i bruk. Dette er den første av tre i den første krønikeren om Thomas Covenant.

Forlag Voyager

Utgivelsesår 1996

Genre Fantastisk litteratur

"Foamfollower's question caught him wandering. "Are you a storyteller, Thomas Covenant?"

Absently, he replied, "I was, once."

"And you gave it up? Ah, that is as sad a tale in three words as any you might have told me. But a life without a tale is like a sea without salt. How do you live?"

"I live."

"Another?" Foamfollower returned. "In two words, a story sadder than the first. Say no more—with one word you will make me weep."

Fra Tickld
Listen er rangert. Der de har satt opp en hel bokserie, har jeg satt opp første boka i bokserien, når jeg ikke fant hele serien samlet.