London-Askim + Briskeby

av (forfatter), NRK Radioteatret (utgiver), Aggie Peterson (komponist), Per Martinsen (komponist), Jane Kelly (komponist) og Sindre Hotvedt (komponist).

Lydbokforlaget 2014 CD

Søstrene Cecilie og Beate kjemper for retten til å gjøre det de har lyst til. Mamma og pappa betaler. Hva skjer når slike jenter møter livsalvoret?

London-Askim:
Cecilie går på en fin og dyr skuespillerskole i London. Det er moren som sørger for at Cecilie kan gjøre det hun ønsker. Men en dag kaller moren henne hjem fra London. Hun har noe å fortelle.

Briskeby:
Beate skal gifte seg og planlegger et storslagent bryllup. Tre uker før den store dagen tar Beate fri for å ordne de siste tingene, men kontoen er tom. Beate er blakk.

Bak fasaden av vellykkethet og penger, ligger smerten og ensomheten godt gjemt. Hva skjer når Cecilie må ta et oppgjør med seg selv og egen livssituasjon? Hva skjer med Beate når hun ikke kan omgi seg med det hun ønsker, hvis hun ikke lenger kan betale for det livet hun vil ha, hvem er Beate da?

«London Askim + Briskeby» er et hørespill fra NRK Radioteatret. Forfatter Liv Heløe ønsker å se nærmere på den menneskelige sårbarheten som følger med høyt pengeforbruk.

Medvirkende: Julia Schacht, Christian Rubeck, Andrea Bræin Hovig, Jakob Oftebro, Kyrre Haugen Sydness, Turid Gunnes, Elisabeth Sand, Svein Tindberg m.fl.

Produksjonsleder: Evy Finholt.
Produsent: Carl Henrik Grøndahl
Lyddesign: Arne Barca
Komponister: Aggie Peterson og Per Martinsen
Regi: Cecilie Mosli

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2014

Format CD

Serier Aktuelt drama fra Radioteatret Kolman (1-2)

Omtalt sted London Oslo

Underbart iscensatt radioteater som jag verkligen kan rekommendera!! Två systrar som har levt i sina egna bubblor och....