Lofoten

50 flotte turer i verdens vakreste øyrike

turguide

av (forfatter) og Kristin Folsland Olsen (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2013 Heftet

Lofoten - spektakulært og vakkert, og med uendelige muligheter for fantastiske turopplevelser. Denne boka inneholder de 50 flotteste turene i Lofoten-regionen. De fleste turene er fotturer som egner seg for allminnelige spreke turgåere, men du finner også toppturer på ski, kajakk- og sykkelturer. Boka er delt inn i fem hovedkapitler etter øyene i området. I hvert kapittel finner du generell informasjon om den enkelte øya/kommunen som for eksempel gode restauranter, interessante museer, vakre fiskevær, flotte strender og andre attraksjoner som øya/kommunen har å by på. Deretter følger turforslagene. Lofoten - 50 flotte turer i verdens vakreste øyrike er gjennomillustrert og inneholder kart og faktainformasjon om hver enkelt tur. Bla i boken her Om forfatteren: Kristin Folesland Olsen (31 år) bor i Lofoten og er frilanser og dyktig fotograf. Hun har mye turerfaring fra området. Hun har gitt ut flere bøker, blant annet "Baffin babes" som også ble filmet og sendt på NRK. Hun skriver for flere friluftsmagasin, som Friluftsliv og UTE.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2013