LØFT

løsningsfokusert tilnærming til organisasjonsutvikling, ledelsesutvikling og konfliktløsning

Gyldendal akademisk 1999 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos ark.no

Boken er et praktisk alternativ til tradisjonelt organisasjonsutviklingsarbeid. Den viser hvordan de løsningsfokuserte prinsippene kan anvendes i medarbeidersamtaler, for å løse konflikter, gjennomføre arbeidsmiljøundersøkelser eller danne grunnlag for organisasjons- og ledelsesutvikling. De løsningsfokuserte metodene, teknikkene og verktøyene illustreres med eksempler fra organisasjonslivet. Med referanse- og stikkordliste.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 1999

• "LØFT for ledere - løsningsfokusert tilnærming til typiske ledelsesutfordringer" av Gro Johnsrud Langslet
  • "Gode fagfolk vokser - personlig kompetanse i arbeid med mennesker" av Greta Marie Skau
  • "Coaching - å hjelpe ledere og medarbeidere til å lykkes" av Morten Emil Berg
  • "Ole Brumm og vennene hans" av Alan Alexander Milne
  • "Kunsten å leve" av Jan Vincents Johannessen
  • "Ukjent soldat" av Väinö Linna
  • "En glad gutt" av Bjørnstjerne Bjørnson
  • "Ona fyr - for deg som vil lykkes sammen med andre" av Ingebrigt Steen Jensen
  • "Livsfilosofi - et personlig bidrag om følelser og fornuft" av Arne Næss
  • "Skipper Worse" av Alexander L. Kielland
  • "Der Gud gråter - en afghansk kvinnes mot og livskamp i en brennende region" av Siba Shakib
  • "Rødsonen - en krim med Fredric Drum og Skarphedin Olsen" av Gert Nygårdshaug