Livets stormer

av (forfatter), Lillemor Åleskjær (medforfatter) og Madeleine Sofie Åleskjær (medforfatter).

Hermon 2014 Heftet

Alle mennesker opplever stormer i livet - Gud har sagt at vi må regne med motgang, prøvelser og onde dager. Samtidig har Han vist en vei til å bli stående på den onde dag og overvinne alt.
Åge M. Åleskjær gir deg her en grunnleggende undervisning om dette temaet. Han krydrer med erfaringer fra eget liv, og gir deg for første gang et usminket innblikk i hvordan han og familien ved hjelp av Guds Ord taklet noen av de stormene familien har møtt på - og overlevd - i livet. Både av frisk bris og orkan styrke har de opplevd motvind, og han og familien er et levende eksempel på at det går an å bli stående, faste i troen,. gjennom alt av hva livet kaster mot deg.

Også hans kone, Lillemor, og datteren, Madeleine, er medforfattere i denne boken, og deler ærlig og åpenhjertig fra store personlige utfordringer de har møtt i livet. Hjertegripende skriver de om sykdom av både fysisk og psykisk karakter, og hvordan kjærligheten fra Gud og mennesker har holdet dem oppe.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2014

Genre Personlige beretninger

Og jeg er også svært takknemlig for alle de ansatte på sykehus som har Guds kjærlighet og ikke er redde for å vise den, for de redder flere liv enn medisinene eller annen terapi gjør.

Men framfor alt dette, fremfor alt man ønsker å beholde som det er, ber Jesus oss om å bevare hjertet, fordi hele livet er avhengig av det, og fordi hjertet er det mest verdifulle vi har.

Slik er det lett å se hva man har invitert inn i hjertet sitt, for hva er det man er opptatt av?

Litt etter litt inviterte jeg negative og skadelige ting inn i hjertet, og jeg ser for meg at det er nettopp dette Jesus står og advarer oss mot, og med tårer i øynene sier: vær så snill, bevar ditt hjerte fremfor alt.

Det var virkelig noen engler på dette sykehuset, som gjorde at helbredelsen også fikk rom blant overlevelsen.