Livet tilbake

av (forfatter), Jorunn Leite (oversetter) og Anne Ryg (oppleser).

Strawberry Publishing 2020 Lydfil

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Mary Gooch er 43 år, veier 142 kilo og sitter i sin trygge sofa og venter på at ektemannen Jimmy skal komme hjem. I morgen skal de feire sølvbryllup. Mens Mary venter, tenker hun på matmonsteret som alltid har styrt henne. På de to barna hun mistet. På den senile moren. På cruiset som hun vant billetter til, men ikke våget å reise på. Men Jimmy kommer ikke hjem, og etter noen dager finner hun et brev i postkassen. For Mary er det nå bare én mulighet, hun må prøve å finne ektemannen Jimmy. Hun forlater sitt trygge Canada og reiser til California. Underveis forstår Mary hvordan livet bare har tatt henne, og hvordan hun selv skal ta livet tilbake. Nok en gang har Lori Lansens skrevet så vakkert og klokt om en spesiell kvinne at vi alle kjenner oss igjen.

Forlag Strawberry Publishing

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

ISBN13 9788284192543

EAN 9788284192543

Omtalt sted USA Canada

Jeg likte boken godt, den var fint skrevet, jeg følte jeg kom innpå hovedpersonene og jeg var stadig spent på hva som ville skje videre. Litt trekk for åpen slutt, det er jeg ikke så glad i.

Litt tynn handling og lite som drev handlingen frem, helt grei underholdning.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Var bare nysgjerrig på denne forfatteren som tydelig selger som hakka m..... Skjønner nå litt mer for å si det sånn.

Man får litt den samme følelsen som når man har sett Muriels Bryllup når man har lest denne boka-på den måten at ingen er egentlig en taper. Det eneste som betyr noe er hvordan du ser deg selv.

Det forbindes med skam å være så stor som hovedpersonen er i denne boka-men et menneske er så mye mer enn kroppen sin.Det er så mye mer som ligger bak.

Dette er en roman om å komme seg ut av rutinene, selv når du har gitt opp alt håp om at ting skal endre seg, tørre å si opp jobben og be sjefen om å dra til helvete og dra til utlandet uten noe å klamre seg til utenom å besøke en sur svigermor, oppdage nye venner og gjøre ting
du aldri hadde tenkt på at du kunne gjøre.

Det handler om å tørre å akseptere seg selv og gi slipp på fortiden og kanskje se at du faktisk kan ha en god fremtid, selv om alt det du kjente til er borte.

Den eneste grunnen til at den ikke får terningkast fem er at jeg føler litt at jeg har lest historien før. Men den har gode,realistiske karakterer og er absolutt verdt tiden om du ønsker deg en
lettlest bok i påsken eller sommervarmen.:)

Brystene hennes var så enorme at de kom før henne inn i rommet og baken var så stor at den virket forsinket.

På den andre siden av midtgangen satt den anorektiske blondinen og bladde i et magasin som Mary hadde lagt merke til på flyplassen. På forsiden sto det : Reduser magefettet i dag. Kvinnen hadde ikke noe fett,verken på magen eller noe annet sted. Hun kunne lett ha vært stand-in for skjelettet i en naturfagtime.Ryggrad.Spolebein.Albubein.Ribbein.Kvinnen tygde på en tommelfingernegl. Sulten.

Mary svømte om morgenen og gikk om kvelden og merket hvordan kroppen raskt forandret seg,og hun hilste musklene som tittet sjenert frem fra de flate putene av overflødig hud.

-Jeg har tre treårige gutter,Mary. Her nede kaller de det bagasje. Når jeg tenker på alt bryet, vil jeg heller date vibratoren min.

De gikk videre og etterlot seg fotspor i sanden,som umiddelbart ble stjålet av det drivende vannet.

Dette er bøker jeg elsker på grunn av vidunderlige hovedpersoner som til tross for at de har alle odds mot seg skaper forandring til det bedre - og fordi forfatterne skriver engasjerende og godt

Bøker jeg har lest eller hørt i 2013

bøker jeg har lest