Livet etter Slottsparken

Orion 2009 Innbundet

Boka er en oppfølger til "Kjør meg til Slottsparken" som handlet om Marits kamp ut av stoffhelvetet. Her kan du lese hva som skjedde med Marit og familien.

Livet etter Slottsparken er oppfølgeren til salgssuksessen Kjør meg til Slottsparken som kom i 1985, om Marits tøffe kamp ut av stoffmisbruket. Nå kan du endelig lese hva som skjedde med Marit og hennes lille familie videre. Åttitallets store snakkis med over 30000 solgte er nå også endelig tilbake. Kjør meg til Slottsparken (1985) "Kjør meg til Slottsparken" sa Marit så ofte til meg den grusomme sommeren vi sloss for å få henne ut av heroinhelvetet - ja, redde livet hennes. En kamp som syntes håpløs, men omsider kunne Marit til alles forundring fastslå: 'Kjærligheten er sterkere enn alt - til og med dopet!' Det trodde også jeg. Og fremtiden lå så lys foran vår lille familie - helt til høsten kom, med nye, smertefulle sjokk ..."

Forlag Orion

Utgivelsesår 2009

Serie Slottsparken (2)

Omtalt tid 1980-1989 1990-1999

Omtalt sted Oslo

Disse bøkene har både vært fantastiske, og noen har vært tunge å lese, og jeg har holdt på å avslutte flere ganger. De fine er bare så nydelige, jeg er en person som ikke liker vanskelige navn på personer, da går jeg meg ofte "vill" og om boka i tillegg er veldig tykk, så blir det fort kjedelig å lese. Men dette er altså min liste.

• "Hekta - Marit fra Slottsparken forteller sin egen historie" av Lise Askvik
  • "Kjør meg til slottsparken - roman fra virkeligheten" av Gustav M. Galåsen
  • "Alt hun drømte om" av Patrick Redmond
  • "Barndom - 80-tallet" av Kristin von Hirsch
  • "Livet etter skuddene - historien om da pappa drepte mamma" av Liselotte Haugsnes
  • "Din stund på jorden" av Vilhelm Moberg
  • "Det Gud ikke så" av Helena von Zweigbergk
  • "Bare en datter" av Sarita Skagnes
  • "Da gråter englene - historien om en ung kvinne som blir utstøtt av Jehovas vitner" av Marianne
  • "Jeg lever, pappa - 22. juli - dagen som forandret oss" av Siri Marie Seim Sønstelie
  • "Hvem kan redde Albert Åberg?" av Gunilla Bergström
  • "100 tak med hårbørsten før sengetid" av Melissa Panarello