Liverpoolkapteiner

ledelse og lidenskap

av (forfatter) og Tony Woolliscroft (illustratør).

Ansnesprod forl. 2016 Innbundet

"Liverpoolkapteiner. Ledelse og lidenskap"
For aller første gang åpner samtlige av Liverpool FC (LFC) sine gjenlevende og markante kapteiner seg i ei og samme bok, og forteller sin livshistorie og kapteinshistorie. Det har vært litt av en jakt å få alle i tale, da svært mange av disse er store profiler som sjelden eller aldri gir slike dybdeintervju. Boka er full av til nå ukjente historier fra noen av de største profilene fra engelsk fotball.

"Liverpoolkapteinerer" er ei bok som tar for seg mellomlederen i fotballen, kapteinen, og ser på ledelse, motivasjon, inspirasjon, kommunikasjon, lagbygging og innflytelse. Boka viser hvordan mellomlederen (kapteinsrollen) har endret seg gjennom over 50 år i toppfotballen.

Hele rekka fra managerikonet Bill Shankly sin utvalgte kaptein Ron Yeats hele veien fram til og med Steven Gerrard forteller og deler en reise med kapteinansvaret fra innsida av en av verdens mest populære fotballklubber, som også befinner seg på lista over verdens største merkevarer. Man anslår at det finnes flere hundretusen Liverpool-fans bare i Norge, som har den største offisielle supporterklubben for LFC utenfor Storbritannia og har den største supporterklubben for fotball uansett liga i Norge.

Disse er intervjuet og forteller sin kapteinshistorie: Ron Yeats (sammen med Ian St. John), Tommy Smith (sammen med Chris Lawler), Phil Thompson, Graeme Souness, Phil Neal, Ronnie Whelan, Mark Wright, Ian Rush, John Barnes, Paul Ince, Jamie Redknapp, Robbie Fowler, Glen Hysen, Sami Hyypiä, Jamie Carragher og Steven Gerrard.

Forlag Ansnesprod forl.

Utgivelsesår 2016