Liv

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Cappelen Damm 2017 E-bok

Kriminalreporter Ellen Tamm er på vei til foreldrenes hjem i Sörmland da hun får vite at en kvinne er funnet brutalt myrdet et lite stykke unna. Ingen synes å vite hvem kvinnen var eller hva hun gjorde i nabolaget. Mordet opprører det lille samfunnet, og Ellen begynner å grave i saken. Jo mer hun forsøker å komme til bunns i hva som skjedde, jo mer innser hun at den idylliske lille byen bærer på mørke og dystre hemmeligheter.

ISBN13 9788202551322

EAN 9788202551322

Genre Krim

Omtalt sted Sverige

Denne forfatteren skriver på en måte som ikke tiltaler meg. I denne boka er det alt for detaljerte forklaringer på kapitlene i forhold til når ting skjer - det er da ingen som får med seg at kapitlet om Hanna forgikk kl. 11 og det påfølgende kapitlet om Alexandra var kl. 15? Og spiller det noen rolle for handlingen egentlig? Dessuten handler boka mye mer om Ellen Tamm enn om forbrytelsen hun skal etterforske, akkurat det jeg mislikte med den første boka, "Lycke". Så denne orket jeg ikke lese ferdig.

• "Blodroser" av Margie Orford
  • "Dødsdømt" av Sharon Bolton
  • "Den jeg var" av Eliza Graham
  • "Når de døde våkner" av Steffen Jacobsen
  • "Lysten til det onde - kriminalroman" av Bjørnar Pedersen
  • "Oppgjøret" av Dan Buthler
  • "Den store flukten - historien om andre verdenskrigs dristigste fangeflukt" av Guy Walters
  • "En sommer ved havet - roman" av Katie Fforde
  • "Den gode datteren" av Karin Slaughter