Litt grønnere

365 ting du kan gjøre for miljøet

av (utgiver).

J.M. Stenersens forlag 2007 Heftet

Boken inneholder tips til hvordan enkeltmennesket kan bli mer miljøbevisste. Rådene dreier seg blant annet om å redusere klimagassutslippene, begrense mengden med avfall og slippe ut minst mulig farlige stoffer. Mange av rådene er kostnadsbesparende.

Vi vet at vi må gjøre forandringer i hverdagen for å unngå klimakatastrofe. Men hvordan kan vi enkeltmennesker bidra? De valgene du og jeg tar kan faktisk utgjøre en forskjell. Her kan du lese om hvordan du kan redusere utslippene av CO2, begrense avfallsmengden, slippe ut minst mulig farlige stoffer og mye mer. Enten du velger å gjøre dramatiske endringer eller bare gjøre litt, vil du finne tips som er mulige å gjennomføre i hverdagen. I denne boka finner du de beste tipsene fra organisasjonen Grønn Hverdag, som har jobbet med miljøspørsmål i over 15 år. De fleste rådene vil også spare kostnader og gjøre deg sunnere. Det viktigste er at du tar ansvar for dine egne valg, kommer i gang og begynner å forandre på de små tingene.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788272014413

EAN 9788272014413

Gitt bort disse bøkene som julegave 2013.

Utstilling laget på jobben.

• "Selvfølelsens psykologi - bedre selvfølelse ved å bruke hodet litt annerledes" av Sondre Risholm Liverød
  • "Minneboken - norsk nostalgi" av Mona Stenseth Larsen
  • "Det sultne hjerte - om mat og følelser, tvangstanker og skjulte behov" av Geneen Roth
  • "Stemmen eller støyen - om å være tro mot seg selv" av Märtha Louise
  • "Randis verden" av Randi Magnussen
  • "Marshmallowtesten - nøkkelen til viljestyrke" av Walter Mischel
  • "Det som ikke skulle skje - fortellinger om overgrep" av Gunnar Ringheim
  • "Helt alminnelig galskap - en oppslagsbok over psykiske lidelser" av Svein Andreas Kjos
  • "Flere gullkorn fra pasientjournalen - morsomme sitater fra pasientjournalen, doktorskolen og pasienter" av Morten P. Oksvold
  • "Renere liv - ren mat, naturlig skjønnhet, grønt hjem, økofashion" av Tina Holt
  • "Catfulness - kattens oppskrift på et lykkelig liv" av Paolo Valentino
  • "Hemmeligheten - slik lever du godt - lenge" av Wasim Zahid