Listhaugs metode

håndbok mot høyrepopulismen

Manifest 2021 Innbundet

Sylvi Listhaug har den største fyrstikken i norsk politikk når hun fyrer opp motstanderne og kaprer medienes oppmerksomhet.
Hva er Listhaugs metode? Hvordan forhindrer vi at ytre høyre får dominere den politiske offentligheten? Magnus Marsdal, forfatter av Frp-koden, advarer venstresida mot å stikke hodet i sanda i integreringsdebatten. Og går løs på et vanskelig dilemma:
Kan venstresida tie om fremmedfiendtlige utspill, for å nekte Frp oppmerksomhet, uten å miste sin politiske sjel - kampen for menneskeverd og solidaritet?

Om boka:

«En glimrende liten håndbok i Folk Flest..-retorikk som er såpass tydelig og velskrevet at SELV Folk Flest.. kan lese den.»
Thomas Seltzer, programleder

«Hvordan går vi fra handlingslammelse til politisk motoffensiv? En god start er å lese «Listhaugs metode», som dissekerer den norske høyrepopulismen og peker ut en vei videre.»
Yohan Shanmugaratnam, forfatter og journalist i Klassekampen

«Fordomsfri, analytisk og polemisk briljant inntar Magnus Marsdal posisjonen som en av de fremste analytikerne av populismens årsaker og konsekvenser.»
Åsa Linderborg, forfatter og journalist i Aftonbladet

Forlag Manifest

Utgivelsesår 2021

Omtalt person Sylvi Listhaug

Gav meg innsikt i drivkreftene bak politiske debatter, og selvbevissthet som velger. Kan anbefales uavhengig av partisympati!

Skal partiets motstandere unngå å bli FRPs nyttige idioter, bør de unngå å stille seg i kø foran limpinnen hver gang Sylvi Listhaug begår en nøye kalkulert provokasjon

Tross politisk uenighet om det meste har har Carl I. Hagen og jeg alltid hatt en respektfull tone. Det samme kan jeg si om Siv Jensen. Så det var ikke meningsforskjellene som skapte den lille frysningen av ubehag den dagen Sylvi Listhaug dukket opp på min radar

• "Verden på vippepunktet - hvor ille kan det bli?" av Dag O. Hessen
  • "Hvordan elske en far - og overleve" av Vetle Lid Larssen