Listelykke

rydding, orden, system, kreativitet, lister, effektivitet, overskudd og mindfulness

Cappelen Damm 2016 Innbundet

Dette er en guide for deg som vil rydde opp, og leve med færre ting og mindre rot. Med færre ting blir livet enklere og hverdagen lettere, du får mindre å tenke på, mindre å glemme og færre bekymringer. Trivselen øker, og du frigjør tid til familie og fritid. Du blir glad i hjemmet ditt igjen, du får mer oversikt og kontroll på jobben, oppnår målene dine raskere og mer effektivt, og får med hele familien mot et felles mål og en mindre rotete hverdag. I ryddingen og livet ellers kan vi bruke lister for å hjelpe oss i arbeidet, og forfatteren gir deg gode tips til hvordan du kan bruke lister i oppryddingen. Her er det ulike ryddestrategier å velge mellom og verktøy og metoder som du kan tilpasse til dine behov.

Vi tror vi trenger så mange ting. Men det vi egentlig trenger er rom og tid til å puste. Alt vi trenger, er mindre av alt. Og gode lister.

ISBN13 9788202522735

EAN 9788202522735

Denne boka handlet altfor mye om rydding og altfor lite om lister.

• "Ekte hverdag - 12 steg til et litt bedre liv" av Sølvi Foss
  • "Erotikk - en diktsamling du bør ha under puten" av Linn Skåber
  • "Føkk lykke - fra mammabloggen Casa Kaos" av Marte Frimand-Anda
  • "De beste tingene i livet er ikke ting - fra rotete til ryddig med færre ting" av Liv Loftesnes
  • "Synnøves system - ryddelykke fra A til Å" av Synnøve Skarbø
  • "Nymånedagene" av Casper André Lugg
  • "Farvel, ting - den japanske kunsten å bli lykkelig med færre ting" av Fumio Sasaki
  • "Synnøves system - slik ryddet jeg meg lykkelig" av Synnøve Skarbø
  • "Drit i det! - hvordan slutte å bruke tid du ikke har på folk du ikke liker og ting du dypest sett driter i" av Sarah Knight
  • "2084 - verdens undergang" av Boualem Sansal
  • "Kunsten å prokrastinere - en guide til effektiv somling og utsettelse" av John Perry
  • "Det kvinner vil ha, det menn vil ha - den nye forskningen om nøkkelen til lykke hos begge" av John M. Gottman