Lisey's story

2011 Heftet

Lisey Landons ektemann, Scott, døde for to år siden, etter et ekteskap på 25 år. Scott var en prisvinnende forfatter og en svært kompleks mann. Lindsey visste at ektemannen dro til et mørkt sted han kalte Bo'yamånen for å møte sine egne demoner. Nå må Lindsey gå igjennom Scotts etterlatte papirer, og det er hennes tur til å møte demonene.

Every marriage has two hearts, one light and one dark.Lisey knew it when she first fell for Scott. And now he's dead, she knows it for sure.Lisey was the light to Scott Landon's dark for twenty-five years. As his wife, only she saw the truth behind the public face of the famous author - that he was a haunted man whose bestselling novels were based on a terrifying reality.Now Scott has gone, Lisey wants to lock herself away with her memories. But the fans have other ideas. And when the sinister threats begin, Lisey realises that, just as Scott depended on her strength - her light - to live, so she will have to draw on his darkness to survive.

Genre Grøssere

Det jeg liker veldig godt med denne boken er at forfatteren ikke avslutter underkapitlene, slik at leseren må lese videre for å finne ut hva som skjer. Historien er lett å lese og underholdende. Det som trekker ned er at selve historien utvikler seg til å bli svært usannsynelig og overtroisk.

Denne er så elendig at man skulle ikke tro det var mulig. Teksten er pepret med ordet "smellvetes" som et slags rim på "helvetes". Kanskje morsomt første gangen; deretter bare usigelig dumt og platt. Flere nyord er "spesbo" og "blod-bol". Virker som bokens eneste, krampaktige forsøk på å gjøre personene interessante. De er ikke det.

Finnes mange vakre kvinnenavn i titlene.

Bokhyllene hjemme er så fulle at de flyter over og vi har satt bremsene på når det gjelder bokkjøp. Bremsene er fortsatt på, men idag sviktet de meg helt, og det resulterte i 11 bøker til meg selv og 4 til barna. Posesalg er rota til kaos i hjemmet vårt ;)

Oppdatering 13.mai:
Jeg ga ei bok fra meg, og kom hjem med 15, FEMTEN, bøker....De finner du fra og med bok nr 16 på lista :)

Bøkene eg leste gjennom sommaren. Min fagbok frie liste =)

• "Duma Key - A Novel" av Stephen King
  • "Everything's eventual - 14 dark tales" av Stephen King