Lillemann Ildebrann

kriminalroman

av (forfatter) og Bodil Vidnes-Kopperud (oppleser).

Lind & Co 2020 Lydfil

Et ubebodd bolighus brenner ned, og liket av en kvinne blir funnet i ruinene. Samtidig forsvinner en 13 år gammel gutt som nettopp har flyttet inn i nabohuset. Den suksessrike miljø-gründeren smiler idet den mørke desember-himmelen over Porsgrunn farges gyllenrød av flammene som er i ferd med å fortære det gamle trehuset. Få timer senere er smilet borte, og han innser at marerittet som skal følge ham natt og dag nettopp har startet. Et drap på en ung, ambisiøs kvinne. En ensom guttunge på feil sted. En genial plan som går i vasken. Hendelser, helt ute av kontroll for han som startet det hele. Et sted der ute finnes det en ukjent drapsmann, men er han også i stand til å drepe et barn? Politietterforsker Eline Torp MÅ finne gutten. Død eller levende. Det må også miljø-gründeren, Magnar Moe-Holmen, som har en ukuelig vilje og et desperat ønske om å stable sitt miserable liv på beina.

Forlag Lind & Co

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

Serie Eline Torp og Sigmund Boye (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Porsgrunn

Dette er en bok som jeg kan anbefale. Ha den i tankene når du skal ut å handle julegaver.
Les hele omtalen her

Helt grei, ganske standard krim, spennende og full av action og ikke så lang (239 sider) så man blir ferdig i løpet av kort tid. Som sagt helt grei, sitter ikke igjen med noe spesielt etterpå, men må man alltid det? Noen ganger holder det lenge bare å bli underholdt en stund og det gjør denne så absolutt.

• "Syke Satan - krim" av Harald Gautneb
  • "Du går ikke alene" av Mari Jungstedt