Lillebror er ny som månen

av (forfatter) og Jens Kristensen (illustratør).

Ena 2020 E-bok

Sårt og vakkert om søskensjalusi Forandringer kan være vanskelige både for store og små. Ofte hjelper det å prate med noen. Mamma og pappa, eller en annen voksen. Eller som i denne fortellingen; et ekorn og et eiketre. En liten jente rømmer hjemmefra da lillebror blir født. Hun er sikker på at foreldrene vil bytte henne ut. Det er høst, og lufta begynner å bli kald. Allikevel gjemmer hun seg oppe i et stort eiketre, og tenker at her skal hun bli resten av livet. Så oppdager hun at hun ikke er alene der oppe.
«Nydelig illustrert bildebok for barn om det å få et nytt søsken og å føle seg oversett og utenfor.» Elin Fjellheim ved Sandefjordbibliotekene/ Sandefjords Blad
«kan lett bli en favoritt. (...) les boka og snakk» bentebing.com

Forlag Ena

• "Arkimedes og vindmølla" av Hans Sande
  • "Krokodiller ingen adgang" av Heather Pindar
  • "Bålet" av Trude Tjensvold
  • "Bare rør" av Ragnar Aalbu
  • "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Snømannens jul" av Sondre Lerche
  • "Fremmed mann" av Kaia Dahle Nyhus