Lillebror er ny som månen

av (forfatter) og Jens Kristensen (illustratør).

Ena 2020 Innbundet

Sårt og vakkert om søskensjalusi Forandringer kan være vanskelige både for store og små. Ofte hjelper det å prate med noen. Mamma og pappa, eller en annen voksen. Eller som i denne fortellingen; et ekorn og et eiketre. En liten jente rømmer hjemmefra da lillebror blir født. Hun er sikker på at foreldrene vil bytte henne ut. Det er høst, og lufta begynner å bli kald. Allikevel gjemmer hun seg oppe i et stort eiketre, og tenker at her skal hun bli resten av livet. Så oppdager hun at hun ikke er alene der oppe.
«Nydelig illustrert bildebok for barn om det å få et nytt søsken og å føle seg oversett og utenfor.» Elin Fjellheim ved Sandefjordbibliotekene/ Sandefjords Blad
«kan lett bli en favoritt. (...) les boka og snakk» bentebing.com

Forlag Ena

ISBN13 9788241950254

EAN 9788241950254

• "Arkimedes og vindmølla" av Hans Sande
  • "Robin og planeten" av Johan Kaos
  • "Snømannens jul" av Sondre Lerche
  • "Jenta som elsket fabeldyr" av Sylvia Douyé
  • "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Døra i fjellet" av Line Baugstø
  • "Ned i dypet" av Hans Jørgen Sandnes