Lillebjørns gitarbok

av (forfatter) og Øyvind Hansen (illustratør).

Gyldendal akademisk 1987 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Læreboka spenner fra begynnerens første grep til moderne gitarteknikk. Instruktive tegninger viser hvordan grep og teknikker skal utføres. Velkjente melodier og sanger fra folkemusikk, rythm&blues, rock og klassisk brukes som grunnlag for ulike former for ferdighetstrening.

Lillebjørns gitarbok har blitt en klassiker. De fleste som spiller gitar har på en eller annen måte vært i kontakt med denne boka. Lillebjørn Nilsen har skrevet en omfattende lærebok som spenner fra begynnerens første grep til moderne gitarteknikk. Instruktive tegninger viser hvordan grep og teknikker skal utføres. Folkemusikk, rythm & blues, rock, klassisk - velkjente melodier og sange brukes som grunnlag for ulike former for ferdighetstrening.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 1987

ISBN13 9788205178007

EAN 9788205178007

Språk Flerspråklig

Sommeren 2017 gjennomførte NRK P2 radioserien Faktasjekken - jakten på Norges beste sakprosa, i samarbeid med Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening (NFF). De ville undersøke hvilke sakprosabøker som har formet Norge og nordmenn etter 2. verdenskrig. Utvalgte eksperter i 10 ulike panel i 10 kategorier satte opp til sammen 250 bøker, og disse ble stemt over blant NFFs 5500 medlemmer.

Virkeligheten er fantastisk - les sakprosa!

• "Mormons Bok [Norwegian Book of Mormon]" av Joseph Smith
  • "Kulturforskjeller i praksis - perspektiver på det flerkulturelle Norge" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Kunsten å skrive godt" av Per Egil Hegge
  • "Håvamål" av Ivar Mortensson-Egnund
  • "Santorini" av Alistair MacLean
  • "Kapitalen - kritikk av den politiske økonomien" av Karl Marx
  • "Dødsmikroben" av Alistair MacLean
  • "Sa mor ; Sa terapeuten min" av Hal Sirowitz
  • "Robin Hood" av Rosemary Sutcliff
  • "Stjernetasten" av Benoîte Groult
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Dikt i samling" av Jakob Sande