Lille tambur

av (forfatter) og Nils Ole Oftebro (oppleser).

Lydbokforlaget 2003 Lydfil

Journalisten Lise Fagernes oppdager liket av en kvinne idet hun skal parkere i et parkeringshus. Den avdøde heter Kristine Ramm og mobiltelefonen viser at den siste hun ringte til var Stuart Takeyo, en kenyansk stipendiat som er meldt savnet av sine norske venner. Førstebetjent Gunnarstranda settes på saken og Lise Fagernes klarer ikke la være å engasjere seg. Dette er den fjerde romanen om politietterforskerne Gunnarstranda og Frølich.

Journalisten Lise Fagernes hater parkeringshus, og idet hun denne gang manøvrerer bilen på plass, skjer det faktisk noe. Hun oppdager liket av en kvinne. Lise Fagernes ringer etter avisas fotograf, og deretter politiet.
Kristine Ramm heter den døde, og displayet på mobiltelefonen hennes viser at den siste hun ringte til var Stuart Takeyo, en kenyansk stipendiat som er meldt savnet av sine norske venner. En litt motvillig førstebetjent Gunnarstranda settes på saken. Lise Fagernes er mer på hugget. Her har hun en sak som angår henne.
Kjell Ola Dahl bringer leseren inn i en etterforskning som denne gang fører oss til det afrikanske kontinent, et politiarbeid som hele veien utfordres av en journalist som ikke er redd for å legge seg et dristig hestehode foran.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2003

Format Lydfil

Serie Gunnarstranda og Frølich (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo Kenya

Vil gi denne en sterk 3'er. En god krimbok, men tror det er best å ha lest de tidligere bøkene om Gunnerstranda og Frank F.

Gunnarstranda ruslet videre langs Stortinget og krysset etterpå over Eidsvolls plass - mot Stortingsgaten og Svaneapoteket, der han ble stående og stirre forundret fram for seg. Apoteket var der ikke. Det var forsvunnet. Hele hjørnegården Rosenkrantzgate / Stortingsgata var revet. s. 89

Bøker lest

• "Dødens investeringer" av Kjell Ola Dahl