Lille tambur

kriminalroman

Gyldendal 2004 Heftet

Journalisten Lise Fagernes oppdager liket av en kvinne idet hun skal parkere i et parkeringshus. Den avdøde heter Kristine Ramm og mobiltelefonen viser at den siste hun ringte til var Stuart Takeyo, en kenyansk stipendiat som er meldt savnet av sine norske venner. Førstebetjent Gunnarstranda settes på saken og Lise Fagernes klarer ikke la være å engasjere seg. Dette er den fjerde romanen om politietterforskerne Gunnarstranda og Frølich.

Et kvinnelik i et tomt parkeringshus. En kenyansk stipendiat som er meldt savnet. En VG-journalist som hele tiden ligger et hakk foran politiførstebetjent Gunnarstranda. Lille Tambur er en svært spennende kriminalroman med forgreininger til det afrikanske kontinent. Terningkast 5. «En bok både til å underholdes med. Og til å bli klokere av.»Yngvar Ustvedt, VG«Kjell Ola Dahl har for lengst skrevet seg opp i toppsjiktet i norsk krim, og Lille Tambur etterlater ingen tvil om at han hører hjemme der.»Kurt Hanssen, DagbladetTerningkast 6. «En av årets aller beste norske krimromaner.»Kjell Einar Øren, Haugesunds AvisTerningkast 5. «Liker du krim, er dette bokhøstens beste valg.»Monika Norland Yndestad, BergensavisenTerningkast 5. «Kriminalroman i internasjonal toppklasse.»Odd Erik Hagen, Oppland Arbeiderblad«Plottet er så godt skrudd sammen at du ikke kan legge boken fra deg.»Arne Guttormsen, Vårt Land«Ikke bare er Lille tambur svært spennende. Dahl har også et godt og klisjéfritt språk som driver handlingen fremover, og personene hans fremstår som levende mennesker .»Ingrid Brekke, Aftenpostenhttp://www.gyldendal.no/kodahl/

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205325036

EAN 9788205325036

Serier Gyldendal krim Gunnarstranda og Frølich (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo Kenya

Vil gi denne en sterk 3'er. En god krimbok, men tror det er best å ha lest de tidligere bøkene om Gunnerstranda og Frank F.

Gunnarstranda ruslet videre langs Stortinget og krysset etterpå over Eidsvolls plass - mot Stortingsgaten og Svaneapoteket, der han ble stående og stirre forundret fram for seg. Apoteket var der ikke. Det var forsvunnet. Hele hjørnegården Rosenkrantzgate / Stortingsgata var revet. s. 89

Bøker lest

• "Dødens investeringer" av Kjell Ola Dahl