Lille Rødhette

av (forfatter), Kjersti Scheen (oversetter), Paul Patterson (medforfatter), Helge Jordal (oppleser) og Quentin Blake (illustratør).

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

Boken består av Roald Dahls versjon av eventyret om Lille Rødhette, hentet fra boka "Ramperim og ville vers". På CD-platen framfører Helge Jordal teksten akkompagnert av den britiske samtidskomponisten Paul Pattersons spesialskrevne musikk til eventyret, framført av BIT 20 ensemblet.

Alle har et forhold til Roald Dahl. La barna fryde seg over hans burleske humor, samtidig som de får en spennende musikkopplevelse. Mange kjenner allerede Roald Dahls sprelske versjoner av kjente eventyr fra boken Ramperim og ville vers. I samarbeid med musikkensemblet BIT 20 i Bergen starter vi en serie utgivelser av disse eventyrene. BIT 20 har engasjert fremstående samtidskomponister til å sette musikk til eventyrene, og skuespilleren Helge Jordal til å dramatisere og fortelle for oss. Ungene kan senere ved hjelp av boken og fjernkontrollen selv velge ut de partiene i eventyret de vil høre om og om igjen. Utgivelsen består av en CD med musikk og Helge Jordals dramatiske fremføring av eventyret, og en 16-siders bok som følger eventyret slik Jordal forteller det, med illustrasjoner av Quentin Blake. Først ut er eventyret om Lille Rødhette.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999