Lille Lizzie vender tilbake

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Damm 2006 Innbundet

Celia får et hus i fødselsdagsgave av sin mann. Huset, som ligger i Mendham, New Jersey, er det samme huset hvor hun for 24 år siden ble beskyldt for å ha skutt og drept sin mor og skadet sin stefar. Den gang het hun Liza Barton og var ti år gammel. Da Celia, hennes mann og deres sønn Jack flytter inn, er det røde malingsflekker overalt, en hodeskalle er skåret inn i døren og "Stedet til lille Lizzie-vær forsiktig" er skrevet på gresset. Noen vet hvem Celia er. Senere blir eiendomsmegleren, Georgette Grove, funnet brutalt myrdet, og Celia blir raskt politiets hovedmistenkte. Da mannen, som kunne ha renvasket Celia for det som skjedde for 24 år siden, også blir funnet drept, vet Celia at det er hun og sønnen som er de neste på morderens liste.

Ny gripende roman fra hele verdens spenningsdronning - Mary Higgins Clark.En ung kvinne blir tvunget til å vende tilbake til stedet hun ønsket å forlate for alltid - sitt barndomshjem ...

Med den flotte fødselsdagsgaven fra hennes mann vender alle fortidens spøkelser tilbake i all sin grusomhet for Celia. Huset han har kjøpt til henne i Mendham, New Jersey, er huset hvor hun for 24 år siden ble beskyldt for å ha skutt og drept sin mor og skadet sin stefar. Den gang het hun Liza Barton og var ti år gammel.

Den dagen Celia, hennes mann Alex Nolan og hennes lille sønn Jack flytter inn, er det noen som har malt STEDET TIL LILLE LIZZIE - VÆR FORSIKTIG! på gresset foran huset, det er røde malingsflekker overalt, og en hodeskalle er sirlig skåret inn i døren. Noen i det lille lokalsamfunnet vet

hvem Celia er. Og når eiendomsmegleren som solgte hennes mann det hjemsøkte huset, Georgette Grove, blir funnet brutalt myrdet og Celia er den som finner henne, blir hun raskt politiets hovedmistenkte.

Verden er for alvor i ferd med å rase sammen rundt Celia da enda en i lokalsamfunnet blir funnet myrdet. Han var mannen som kunne ha renvasket henne en gang for alltid for det som skjedde for 24 år siden, og sørget for at den skyldige endelig ble satt bak lås og slå. Nå vet Celia at det er hun og

hennes lille sønn Jack som er de neste på morderens liste.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204118257

EAN 9788204118257

Genre Spenning

Omtalt sted New Jersey

Gjør at jeg kan gå på skattejakt. Her er helgens funn :-)

Disse bøkene har både vært fantastiske, og noen har vært tunge å lese, og jeg har holdt på å avslutte flere ganger. De fine er bare så nydelige, jeg er en person som ikke liker vanskelige navn på personer, da går jeg meg ofte "vill" og om boka i tillegg er veldig tykk, så blir det fort kjedelig å lese. Men dette er altså min liste.

• "Den sangen har jeg hørt før" av Mary Higgins Clark
  • "Pappas lille pike" av Mary Higgins Clark