Levende historie

av (forfatter) og Carsten Carlsen (oversetter).

Damm 2004 Heftet

Boka gir deg forfatterens egen versjon av sitt bemerkelsesverdige liv. Hun skriver åpenhjertig og med humor om sin oppvekst i middelklasse-Amerika på 1950-tallet, og sin forvandling fra Goldwater-jente til studentaktivist og omstridt presidentfrue. Det er også historien om å leve med Bill Clinton, om kjærlighet og politikk som overlever personlig svik, ustoppelige partipolitiske etterforskninger og konstant overvåkning. Har register.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204094636

EAN 9788204094636

Serie Damm pocket

Omtalt sted USA

Omtalt person Hillary Rodham Clinton

Eleanor Roosevelts observasjon om at enhver kvinne i det politiske liv måtte "utvikle like tykk hud som skinnet til et neshorn", var blitt et mantra for meg idet jeg sto overfor den ene krisen etter den andre. Det var ikke tvil om at rustningen min var blitt tykkere i årenes løp. Det kan ha gjort tingene utholdelige, men det gjorde dem ikke lette. Man våkner ikke opp en dag og sier: "Nå skal jeg ikke la noen ting gå innpå meg, uansett hvor stygt og ondsinnet det er." For meg var det en isolerende og ulidelig ensom opplevelse.
Jeg var også bekymret for at den rustningen jeg hadde utviklet, kunne skape avstand til mine sanne følelser, at jeg kunne bli den følelsesløse karikaturen noen kritikere beskyldte meg for å være.

(Nesten) alle bøkene som Rory Gilmore i serien "Gilmore Girls" leste eller nevnte!

Part 2 av bøkene som er nevnt i Gilmore Girls!
Jeg kommer nok ikke til å lese alle, men jeg har lyst til å prøve å få lest flest mulig :)

• "Fredens sekretær - 25 år med nobelprisen" av Geir Lundestad
  • "Mitt liv" av Bill Clinton
  • "Elskerinne, sekretær og hustru - gift med Carl" av Eli Engum Hagen
  • "Dialog - om vold, undertrykkelse og ekstremisme" av Abid Raja
  • "Det handler om mennesker" av Thorvald Stoltenberg
  • "Liv og skjebne - roman" av Vasilij Grossman
  • "Jul i Norge - gamle og nye tradisjoner" av Ørnulf Hodne
  • "Kongen - Harald V av Norge" av Per Egil Hegge
  • "Hva er galt med islam? - en oppfordring til ærlighet og forandring" av Irshad Manji
  • "Alt hva mødrene har kjempet - kvinner i motstand 1940-1945" av Mari Jonassen
  • "Enkekeiserinnen - Cixi - konkubinen som brakte Kina inn i den moderne tid" av Jung Chang
  • "Dømmer ikke" av Oliver H. Langeland