Lev mer med mindfulness

J.M. Stenersens forlag 2013 Innbundet

Ikke gå glipp av gode opplevelser fordi du stadig har fokus på hva du skal gjøre i morgen eller bekymrer deg for alt mulig. Du kan faktisk endre kurs og bli oppmerksom og nærværende i øyeblikket. Mindfulness er et sett av teknikker som lærer deg å bremse ned, stoppe opp og få rikere opplevelser. Teknikkene kan blant annet hjelpe deg til å få bedre selvfølelse, oppleve mer glede, bli mer kreativ, få et mer harmonisk kjærlighetsliv, mestre vanskelige følelser, angst, stress og sykdom. I denne personlige boken forteller Lisbeth Pettersen fra sitt eget liv og deler egne opplevelser og erfaringer med sykdom, dødsfall, samlivsbrudd og en karriere med opp- og nedturer. Hun viser konkret hvordan mindfulness kan brukes i ulike situasjoner og hvordan teknikkene har hjulpet henne til å bli både tryggere og mer nærværende i eget liv.

Forlag J.M. Stenersens forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788272015557

EAN 9788272015557

Mange tanker er som mye rød vin: Vi blir sløve og fjerne, kanskje til og med dumme.

I følge en artikkel på forskning.no, har danske forskere nylig gjort en systematisk evaluering av diverse vitenskapelige undersøkelser på mindfulness. Deres konklusjon er at mindfulness påvirker hjernen på en annen måte enn psykoterapi og andre medisinfrie behandlingsformer. Forskningen viser at når mindfulness blir brukt over lenger tid, har den en stabiliserende effekt på sinnet. Følelser vil komme, men de vil være lettere å håndtere fordi man har opparbeidet seg en evne til å observere dem litt på avstand. Dermed slipper du å gå hodestups inn i alle dramaene hverdagen byr på.

• "Talte dager - roman" av Heidi Linde
  • "En sannsynlig historie" av Karin Alvtegen
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Månesøsteren - Tiggys historie" av Lucinda Riley
  • "Naken i hijab - roman" av Gunn Marit Nisja