Lett lykkelig

Gyldendal 2016 Innbundet

Ferien der Milla gir bort noe viktig, og verken bygda eller Milla blir den samme igjen.

Det er sommer. Milla skulle ha vært i Toscana med bestevenninnen Lucia, men i stedet blir det stavkirketur med mamma. De legger ut på mor og datter-road trip i et gammelt vrak, og da bilen totalhavarerer i en knøttliten bygd i Valdres, er gode råd bokstavelig talt dyre. Nødløsningen blir et lite rom på et egentlig nedlagt pensjonat, fullt av katter og med bilvrak i hagen. Men når det er som aller mørkest, åpenbarer det seg en prins på nærmaten. Alt blir snudd opp ned.
Ungdomsroman av den prisvinnende barne- og ungdomsbokforfatteren Linn T. Sunne.

ISBN13 9788205494831

EAN 9788205494831

Omtalt sted Oppland

Lett lykkelig av Linn T. Sunne er en fin ungdomsbok. Milla er ferdig med 9. klasse og det er sommerferie. Mest av alt ville hun vært med venninnen til Toscana, men hun befinner seg hjemme sammen med en mor som sliter med at Millas far har forlatt henne til fordel for en annen. Millas mor er kulturarbeider og driver med oppussing av huset. Plutselig befinner Milla seg på tur med moren i deres gamle falleferdige bil. De skal reise rundt i Norge å se på stavkirker. Bilen bryter sammen på Øye i Oppland og de blir tilbudt å bo på et nedlagt pensjonat fult av katter.. Det som skjer de nærmeste dagene vil forandre Millas liv for alltid. En bok om en tenåringsjente der det ikke er langt mellom følelse av katastrofe og det å være "lett lykkelig". Anbefales!

• "Party!" av Ingunn Aamodt
  • "Bestem deg, Tony T, bestem deg!" av Erna Osland
  • "Vov-vov-effekten" av Helene Guåker
  • "Sjelenes brønn" av Ørjan N. Karlsson
  • "Balthasar Bruns detektivbyrå - mysteriet med den forsvunne katten" av I. V. Steinman
  • "Benny går igjen" av Tom-Erik Fure
  • "En nesten endelig liste over verste mareritt" av Krystal Sutherland
  • "Du er best" av Sara Kadefors
  • "Jenta i speilet" av Torbjørn Moen
  • "Alice svømmer ikke" av Torun Lian
  • "Livet uten plast - hverdagstips og oppskrifter til hus, hjem og hage" av Anneliese Bunk