Laura Dean driver og dumper meg

av (forfatter), Rosemary Valero-O'Connell (illustratør) og Anne Audhild Solberg (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Heftet

Laura Dean driver og dumper meg er en nydelig og klok fortelling om å være ung og forelsket. Det finnes mange måter å være sammen på. Spørsmålet er hva som er riktig for deg. Frederica «Freddy» Riley er 17 år og sammen med skolens mest populære jente. Laura Dean er sjarmerende, selvsikker og sykt søt. Det er bare ett problem: Hun er også en ganske dårlig kjæreste. Da Freddy blir dumpet for tredje gang, tar bestevenninnen Doodle henne med til et mystisk medium som råder henne til å gjøre det slutt med Laura Dean. Men hvordan gjør du det slutt med noen du fremdeles er forelsket i, og som alltid kommer tilbake? Etter hvert som forholdet til Laura Dean spinner ut av kontroll, mister Freddy både seg selv og vennene av syne, inkludert Doodle, som trenger henne mer enn noen gang. Heldigvis finnes det håp, i form av uventede vennskap og kjærlighetsspalten til Anna Vice.

«en varm bragd om ungdomstid og farlig kjærlighet» - Serienett.no

«queer-romantikk av beste merke» - Empirix

En nydelig og klok fortelling om å være ung og forelsket. Det finnes mange måter å være sammen på. Spørsmålet er hva som er riktig for deg.

Laura Dean driver og dumper meg mottok The Harvey Award 2019 for beste bok i kategorien YA.

Les også: Mariko Tamakis Den sommeren (2017) som ble kritikerrost i både internasjonal og norsk presse. «Dette er ikke noen 'ungdomsroman', men en sterk opplevelse for lesere som både er eller har vært tenåringer.» - Øyvind Holen, D2, Dagens Næringsliv

ISBN13 9788202623197

EAN 9788202623197

• "Skoleape" av Liv Gulbrandsen
  • "Kariba - jungelens hemmelighet" av James Clarke
  • "Oppdrag abort" av Jenni Hendriks
  • "Julian er en havfrue" av Jessica Love
  • "Den første flodhesten på månen - basert på en sann historie" av David Walliams
  • "Dette var pakten vår" av Ryan Andrews
  • "Trekant" av Mac Barnett
  • "Kikki og mysteriet med den forsvunne dyrehagen" av Joris Chamblain
  • "Forsvinningen" av Bruno Gazzotti
  • "Midt i svevet" av Arne Svingen
  • "Megzilla" av Gro Dahle
  • "Barske bøller gjør gode gjerninger - (enten du liker det eller ikke)" av Aaron Blabey