Latino king

av (forfatter), Castel (medforfatter) og Bodil Engen (oversetter).

Cappelen Damm 2013 Innbundet

Slash er en unik serie som kombinerer skjønnlitteratur og dokumentarisme. Forlaget har satt sammen en etablert forfatter og et ungt menneske med en helst spesiell livserfaring, og målet er medrivende prosa. I denne romanen følger vi Castel, en nederlandsk gutt som smugler narkotika. Han havner i et av verden verste fengsler, i Den dominikanske republikk, og må kjempe for livet og for verdigheten.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788202379575

EAN 9788202379575

Serie Slash

Omtalt sted Nederland Dominikanske Republikk

Dette er en tøff bok å lese... Når man føler man er med på alt det elendige som skjer med Castel, DA er det en bra bok i mine øyne! Anbefales av eldre ungdommer og voksne!

Ja, ja. Lite troverdig til tross for et slags" sant" innhold. For eksempel virker scenen der hovedpersonen hopper fra et høyt tak og gjennom flere etasjer med markiser lånt fra Indiana Jones eller liknende filmer. Romanene følger samme oppskrift som de andre fengselsbøkene. I motsetning til Papillon og Shantaram har denne hovedpersonen ingen positive/forsonende personlighetstrekk. Moren er klisjefylt tegnet, helt mot det karikerte. Nei, vi må da ha noe bedre å by ungdommen enn dette her.

• "Noia" av Jon Ewo
  • "Respekt" av Jon Ewo