Late menn og muntre piker

Fredhøis Forlag AS

Forlag Fredhøis Forlag AS

ISBN13 9788204022332

Språk Norsk

Det finnest minst to norske omsetjingar av denne boka, og både «Late menn og muntre piker» og den engelske originaltittelen «Cannery Row» er nytta på desse omsetjingane.

Hovudpersonen i boka er Doc, ein marinbiolog som driv eit laboratorium i den litt slitne bydelen Cannery Row i Monterey, California. Doc har interesser som skil seg litt ut frå dei øvrige innbyggarane i bydelen, slik som klassisk musikk og poesi. Men han er også glad i øl og dram, og her er han heilt på linje med resten av nabolaget. Han er også ein grei fyr, og hjelper folk i nabolaget med mangt og mykje, og derfor finn naboane, anført av dagdrivaren Mack og gjengen hans, ut at dei skal gjere noko hyggeleg for Doc.

Hovudlinja i historia, som bygger opp mot det hyggelege som skal skje, blir brutt opp av mindre historier og anekdoter om bydelen og om enkelte av innbyggarane der. Det er på den eine sida ei lettbeint og humoristisk framstilling av livet i ein mindre velståande bydel, men på den andre sida kan ein også skimte eit sosialt engasjement frå forfattaren. Aldri moraliserande, korkje over fyll, hor, steling eller slåssing.

Det er nok blandinga av den fordomsfrie og humoristiske skildringa av hendingane i bydelen og dei poetiske skildringane av omgjevnadane som gjer at eg likte boka så godt. På mange måter er boka ganske lik «Dagdrivergjengen», og eg likte begge to omlag like godt, og av dei same grunnane.

Boka skal visstnok vere filmatisert, men eg har lest at filmmanus-forfattarane har tatt seg ganske store friheiter med historia, så eg er usikker på om eg har lyst til å sjå den.

-- ... Jeg mener at hvis vi skal holde et selskap for Doc, må vi kjøpe whiskyen. Hvor mye koster fire liter?
-- Det vet jeg ikke, svarte Hughie. -- Jeg har aldri kjøpt mer enn en halvflaske selv. Jeg har funnet ut at hvis du kjøper en hel, får du øyeblikkelig venner. Men hvis du kjøper bare en halv, kan du drikke den ut på tomten før -- vel, før folk stimler sammen rundt deg.

Poeten Blaisedell hadde sagt til ham:
- Du er så glad i øl. En dag kommer du sikkert til å gå inn et sted og bestille en milk-shake med øl.
Det var ment som en spøk, men det hadde plaget Doc hele tiden siden. Han studerte på hvordan en milk-shake med øl ville smake. Bare tanken gjorde han kvalm, men han kunne ikke slippe den. Den dukket opp hver gang han fikk seg et glass øl. Ville melken skjære seg? Skulle det sukker i? Det var som en reke-iskrem. Når en fikk en slik idé i hodet, var den ikke til å glemme.

Bøker skrive av Nobelprisvinnarar, og som eg har lest eller har leseklare i bokhylla. Sortert etter året forfattaren fekk Nobelprisen, dernest etter årstalet boka kom ut.

Bøker eg har lest, eller har leseklare i bokhylla, som av ulike grunnar har kome ut på norsk med to (eller fleire?) ulike titlar.