Langsang

et flytans habitat

Oktober 2012 E-bok, EPUB

Forfatteren debuterer med denne diktsamlingen.

føre noe blei te noe vare ikkeno som var no et punkt var det hele Aina Villanger skriver i denne samlingen fram en subjektiv og energisk skapelsesberetning. Språket er hjemmesnekra, unormert, muntlig, med røtter i Grenlandsområdet, og opptrer som en egen instans; et "ru" forteller en kjent historie på en organisk, kroppslig måte. Ord og setninger skytes ut og blir til bilder i et tredimensjonalt, visuelt og lydlig språk. "Aina Villanger skriv med ei lysandebiletevne" HADLE OFTEDAL ANDERSEN, KLASSEKAMPEN "ei nyskapande og energisk diktbok med høgt språkleg driv" SINDRE EKRHEIM, BERGENS TIDENDE "Så fullmodne diktdebutanter som Villanger er virkelig sjelden vare ... En unik stemme ... Villanger beriker den norske litteraturen ... en stor leseropplevelse" ESPEN GRØNLIE, MORGENBLADET "Frekt og imponerende ... Villanger fremstår som en verbets dikter, i tradisjonen fra Bjørnstjerne Bjørnson og Rolf Jacobsen" BJARNE MARKUSSEN, FÆDRELANDSVENNEN, terningkast 5 "Det er ein original musikalitet og energigjevande språkleik som fascinerer i desse dikta ... Det er ein fryd å lesa seg inn i denne krafta som dette språket har... ein ny poet er fødd" HELGE TORVUND, DAGBLADET

Forlag Oktober

Format E-bok, EPUB

Serie Oktober ebok

Lesenivå Voksen

Bøkene jeg kjøpte i 2012, nye og brukte.

• "Stor nattpåfugløye" av Marcel Cohen
  • "Kasser" av Christophe Tarkos