Lang tids reise

kriminalroman

Gyldendal 2021 Heftet

Den nittende frittstående romanen med Tønsberg-advokaten Svend Foyn i hovedrollen.

En dag i august 2009 forsvinner den halvannet år gamle Felicia Nilsson fra en leilighet i Tønsberg. Familien har lenge vært i barnevernets søkelys uten at effektive tiltak er blitt iverksatt. Spørsmålet om hva som har skjedd med barnet, rir både etterforskerne og lokalsamfunnet som en mare. Mange teorier blir lansert, men først da politiet finner blodspor etter barnet, både på badet og i farens båt, og vitner melder seg, blir både far og mor tiltalt for drap, og faren dømmes. Men noe lik blir ikke funnet. Som familiens nabo greide advokat Svend Foyn aldri å glemme saken, selv om han ikke var direkte involvert. Ti år senere har VG en artikkel om det uløste mysteriet: Hva skjedde med Felicia Nilsson? Oppslaget i avisen bringer Foyn på en lang og uforutsigbar reise, tilbake i tid, for å finne ut hva som egentlig skjedde den gangen.

ISBN13 9788205558199

EAN 9788205558199

Serie Gyldendal pocket

Genre Krim

Omtalt sted Tønsberg

Felicia, 18 måneder. Offer for to voksne mennesker som ikke skulle hatt barn. Snart måtte du ha sertifikat for å kjøre gressklipper. Men ikke for å ha ansvar for et lite vesen, fullstendig avhengig av deg.

• "Offer 55" av James Delargy
  • "Gutten fra barnehjemmet" av Mark Hill