Landskampen

av (forfatter) og Odd Henning Skyllingstad (illustratør).

Gyldendal 2008 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Froskene er i trøbbel. De mangler en trener og fotballshortsene har forsvunnet på mystisk vis. Nå må de løse mysteriet før landskampen mot det svenske laget begynner. I tillegg oppdager Mette at Sandra og Sally stjeler. Hun sladrer til butikksjefen, og nå er Sandra og Sally ute etter hevn.

Ny bok om Froskene som ikke lar seg skremme av verken sure gamle damer, bøllejenter eller tøffe motstandere. Nå har gjengen samlet et lag, men Froskene har mye å streve med. For hvem av dem skal være sjef på laget, og hvor er det blitt av fotballshortsene? Og hvordan skal Mette takle Sally og Sandra som stjeler. Og midt oppe i det hele må de tenke på hva de skal kle seg ut som i folketoget og forberede seg på kampen mot svenskene. Også Limbo, da, som vil spille med slips ... Fotballaget Froskene handler om en gjeng 9-åringer som starter et fotballag .
bøker om vennskap og lagspill skildret med komikk og varme som bare Bjørn Ingvaldsen kan. Bjørn Ingvaldsen er en prisvinnende mester innen situasjonskomikk for barn og har blant annet skrevet bøkene om Espen Herbert, Elias og Brødrene Brun.Tøffe og morsomme illustrasjoner av Odd Henning Skyllingstad. Mer å lese. Gode bøker. Lett å lese videre. Fra 8 år.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205376823

EAN 9788205376823

Serier Fotballaget Froskene (2) Mer å lese

• "Treningsleiren" av Bjørn Ingvaldsen
  • "Den nye gutten" av Bjørn Ingvaldsen
  • "Boller og blod" av Bjørn Ingvaldsen
  • "Fortellingen om Miley Cyrus - jenta som ble Hannah Montana" av Celine Irgens Aagaard
  • "En historie om venner, skolen og forelskelser" av Måns Gahrton
  • "Detektiv Nancy Drew og mysteriet med den sorte maske" av Carolyn Keene