Landlig lykke

av (forfatter) og Linda Marie Vikaune (oversetter).

Bazar 2011 Heftet

I et svakt øyeblikk går Judith med på å gi opp karrieren og flytte fra London til Northumberland sammen med mann, to små barn og et til på vei. Livet på landet viser seg å ikke være så enkelt, og plutselig befinner Judith seg i en situasjon hvor hennes primære funksjon er å ta seg av mann og barn. Hun starter en blogg som blir svært populær, og etter hvert får hun nye venner og oppdager at hun faktisk liker seg i det nordlige England. Boka er basert på forfatterens blogg www.wifeinthenorth.com.

Forlag Bazar

Utgivelsesår 2011

Genre Personlige beretninger

Omtalt sted England

Jeg klandrer meg selv. Jeg tror jeg har kommet til den slutning at det jeg alltid har trodd var en omgjengelig personlighet egentlig bare er en grunnleggende passivitet.

Jeg måtte også gå med håret halvt frisert, fordi hårtørreren min bestemte seg for å kortslutte midt i føningen. Jeg vurderte å stikke hodet inn i Agaen for å få det tørt, men tenkte at barna kunne få traumer hvis de så meg. Jeg vil ikke at de skal fortelle meg, om tjue års tid, at deres tidligste minne av meg er at jeg sitter på kjøkkengulvet med hodet i ovnen. Selv om den er elektrisk.

En liste over alle bøkene jeg leste i "sommerferien" Juni-August, 2015

• "Tre dager senere var hun borte" av Christian White
  • "Hans og Grete" av Neil Gaiman
  • "Prosjekt baby" av Sinéad Moriarty
  • "Jeg tror jeg elsker deg" av Allison Pearson
  • "Skrik under vann" av Jeanette Øbro Gerlow
  • "To ganger er en vane" av Denise Rudberg
  • "Damen med bysten" av Karin Brunk Holmqvist