Landet som falt av jorden

Juritzen forlag 2011 Innbundet

Ingunn er høvdingdatter på Grønland. Året er 1496, og kvinnelivet er hardt. Moren forlot henne tidlig, og de to brødrene har naturlig forrang i hjemmet. Ingunn kan lege syke ved hjelp av urter. Så når et britisk handelsskip ankrer opp med en alvorlig skadet mann om bord, blir det Ingunn som må ta seg av den rike kjøpmannssønnen John Greene. Han vekker ukjente følelser i henne, og hun griper hans tilbud om flukt fra voldsmannen som er utsett til hennes husbond. Ingunn starter et nytt liv som en rik manns husfrue i Bristol, men John viser seg å være en helt annen enn hun trodde. Ingunn er en klok og sterk kvinne med et dramatisk liv. Gjennom svik, barnedød, storpolitisk aktspill og kjærlighet følger vi Ingunn fra vi møter henne på Grønland i 1496 til hun har bosatt seg på Hvaler i 1529. Bøkene kan leses uavhengig av hverandre. "En usedvanlig sterk og dramatisk kvinneskjebne." vg "Seaver befester det kritikerne var enige om etter debutromanen
hun skriver drivende godt." bergens tidende

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282051132

EAN 9788282051132

Serie Sagaen om Ingunn Halldorsdatter (1)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1500-tallet

Omtalt sted Grønland

Boka handler om en kvinneskjebne i middelalderen. Boka er godt skrevet, en skikkelig god og spennende historie om, som jeg slet med å legge fra meg. Gleder meg til å fortsette på neste bok i serien.

Skjønnlitteratur der handlingen er lagt til Grønland.

Har du lest Hoem sin utvandrerserie, og ønsker mer? Finn dem her :)

• "Unn fra Stjernesteinene - en roman fra det gamle Grønland" av Hanne Marie Svendsen
  • "Kronprinsessens krig - den sanne historien om kronprinsesse Märtha og Franklin D. Roosevelt" av Trond Norén Isaksen
  • "Gudrids saga - roman" av Kirsten A. Seaver
  • "Blindgjengere - roman" av Atle Næss
  • "Kvinne blant konger - en biografi om prinsesse Astrid" av Trond Norén Isaksen
  • "Blodrose" av Mariela Årsandøy
  • "Risset i sand" av Mariela Årsandøy