Lady Chatterleys elsker

ISBN13 9788202119164

EAN 9788202119164

Serie Cappelens erotiske storbøker

Genre Erotikk Klassisk litteratur

Jeg leste bare ca 50 sider før jeg avbrøt. Den er skrevet med så gamle vendinger og uttrykk at jeg hadde vansker for å leve meg inn i historien og personene. Dessuten irriterte selve skrivemåten meg flere ganger ved å være for uoppfinnsom, gjentakende og på skolestilnivå. Det lille jeg rakk å lese av historien var forutsigelig og kjedelig. Kanskje det hadde blitt bedre etterhvert, men..

Money poisons you when you've got it, and starves you when you haven't.

Nå til dags er ikke jordens fjerneste avkrok mer enn fem minutter fra Charing Cross. Så lenge det fins noe som heter telegraf, er der ingen jordens fjerneste avkrok. Kongene i Dahomey og lamaene i Tibet stiller inn radioene sine på London og New York.

Han skrev meget gode brev; de kunne gjerne vært trykt og utgitt i bokform alle sammen. Og av den grunn syntes Connie at de ikke var særlig interessante.

Han er så innballert i sin egen udødelige person at når han så får et sjokk, da er han akkurat som en mumie som surrer seg fast i sine egne bandasjer.

It was not like animals: animals mean something when they yell. It was like nothing on earth, and it was called singing.

Mye fransk, mye bra!

Hvor mange har dere lest av disse?

(Nesten) alle bøkene som Rory Gilmore i serien "Gilmore Girls" leste eller nevnte!

Part 2 av bøkene som er nevnt i Gilmore Girls!
Jeg kommer nok ikke til å lese alle, men jeg har lyst til å prøve å få lest flest mulig :)

Bøker av D.H. Lawrence

Forhåpentligvis blir denne lista 100 bøker lang. Denne lista ble bare 11 bøker lang..

• "Sønner og elskere" av D.H. Lawrence
  • "Livets lenker 1" av William Somerset Maugham