Labyrinth

2010 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Da Alice Tanner oppdager to skjeletter under ei arkeologisk utgravning i det sørlige Frankrike, avdekker hun også en forbindelse til ei grusom og brutal fortid. Alice er overrasket og forvirret over de ordene hun finner gravert inn i gravkammeret, og hun får en følelse av at hun har forstyrret noe som var ment å forbli gjemt. For 800 år siden, natta før Languedoc blei herjet av en brutal borgerkrig, blei ei bok overlevert til Alaïs for at hun skulle vokte den. Hun kan ikke forstå symbolene og diagrammene i boka, men hun vet at skjebnen hennes er å vokte bokas hemmelighet, koste hva det koste vil. Dette er den første boka i Languedoc-trilogien.

Serie Languedoc-trilogien (1)

Genre Spenning

Omtalt tid Middelalderen 2000-2009

Omtalt sted Frankrike

Elsker historien, men er dessverre ikke like begeistret for forfatterens måte å ordlegge seg på.....

What we leave behind in this life is the memory of who we were and what we did. An imprint, no more.

Historien er en roman som er blitt levd, en roman er en historie som kunne ha vært.

• E & J de Goncourt

Ansiktet var gjennomskåret av furer på kryss og tvers, et kart over et liv som hadde sett smerte og sorg så vel som glede og latter.

Pas a pas se va luenh.

Noen ganger får man bøker i gave, tips fra venner eller man er nysgjerrige på bøker som bare ikke lever opp til skyhøye forventninger. På denne listen plasserer jeg bøker som jeg kanskje bare burde avbrutt, men som jeg ikke har klart å legge fra meg uten å fullføre.

Bøker som har skuffet meg på en eller annen måte. Som regel helt greie bøker,men som jeg trodde var bedre.

Er du lei av å høre at du burde ha lest Ibsen og Hamsun? Her er bøker fra A til Å som absolutt er verdt å lese, selv om de ikke nødvendigvis er på skolepensumet. 29 bøker du bør lese før du dør. Lista er hentet fra side2.no og er fra 2007 :)

Det er en del uleste bøker i bokhylla som jeg gjerne vil få lest. Skriver inn hva jeg synes om dem etterhvert som jeg har lest dem :)

Når en jobber på bokhandel, og generelt liker bøker, men rett og slett ikke kan finne nok tid til å lese, drømmer man om hvilke bøker en har lyst til å lese. Bøkene ligger allerede i bokhylla mi, enten lånt eller kjøpt (noen av dem har jeg også fått til jul eller bursdager), og bare venter på å bli lest! Så måtte bare lage en liste over det;)

Og den bli stadig lengre...!

• "Gravkammer" av Kate Mosse
  • "Den fjerde regelen" av Ian Caldwell