Labyrinten

Gyldendal 2008 Innbundet

Kent er tolv år og bor alene med moren og to yngre søsken. Med en pappa som er i fengsel, sliter han med å få seg gode venner. Når faren endelig kommer hjem, synes Kent det er vanskelig å stole på ham. På skolen får han endelig nye venner, men den nye gjengen har skumle hensikter.

Hvor langt er du villig til å gå for vennskap? Kent er tolv år og bor alene med moren og to yngre søsken. Pappa er i fengsel. For Kent betyr dette at ingen på skolen ser ham som den han er. De ser ham bare som sønnen til en tyv. Så kommer pappa hjem. Kent er glad, men sliter med å stole på ham.En dag Kent har flyktet fra mobberne på skolen blir han kjent med noen gutter nede i sentrum. Endelig treffer Kent noen som tar ham for den han er. De er alt han ønsker å være. Men da det viser seg at guttene tjener penger på småran og innbrudd, står Kent overfor et vanskelig valg: Skal han være tro mot sin egen samvittighet, og fortsette å stå alene, eller skal han følge i farens fotspor, sammen med de nye vennene?Labyrinten er en velskrevet og spennende roman om lengsel, tilhørighet og lojalitet.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205379749