La de små barn komme til meg

barns erfaringer med seksuelle og rituelle overgrep

av (forfatter), Kerstin Alden (medforfatter), Agneta Lundstrøm (medforfatter), Nea Mellberg (medforfatter) og Maggi Wikstrøm (medforfatter).

Cappelen 1994 Heftet

I denne boka har forfatterne samlet noen av sine kunnskaper om barn som blir eller har blitt utsatt for seksualisert vold og rituelle overgrep. Den består av to deler, der barn og voksne blir intervjuet, og der forfatterne analyserer intervjuene og belyser kunnskapsområder i tilknytning til disse. Med forfatteroversikt og litteraturliste. Illustrert.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788202140922

EAN 9788202140922

• "Ut med det! - incest skal tales i hjel, ikke ties i hjel" av Toril Brekke
  • "Helsesviket - brev fra helsetjenesten" av Lise Askvik
  • "Det som ikke skulle skje - fortellinger om overgrep" av Gunnar Ringheim
  • "Den usynlige krigen - historien om Eva - og vold mot kvinner og barn i norske hjem" av Jon Gangdal
  • "Knutby-koden" av Eva Lundgren
  • "Som avtalt med legen - når hjelpeapparatet svikter" av Anne Sigvart
  • "Angelica - en varslet tragedie" av Jon Gangdal
  • "I Herrens vold - dokumentasjon av vold mot kvinner i kristne miljøer" av Eva Lundgren
  • "Løvetannbarn - de klarte seg, mot alle odds" av Gunnar Ringheim
  • "Veiet og funnet for lett - en anorektikers dagbok" av Kari Iveland
  • "Da Fraser møtte Billy - den hjemløse katten som forandret livet til en liten gutt" av Louise Booth
  • "Jakten på en overgriper - Annetts historie" av Therese Ridar