Kvinner som løper med ulver

myter og fortellinger om villkvinne-arketypen

av (forfatter) og Anne-Marie Smith (oversetter).

Eide forlag 1997 Heftet

I denne boka gir forfatteren oss fortellingene, de urgamle kilder til innsikt, våre formødres gaver til oss. Vi lærer om sinnets evne til forvandlinger, og hva vi skal gjøre med sår som ikke gror. Vi får et glimt av den kraft som besjeler vårt forhold til andre, og lærer hvordan døde følelser kan gjenoppvekkes. Estes viser oss hvordan vi kan bringe våre tapte kvinnelige instinkter opp til overflaten igjen, og advarer mot farer for dem som lever i en egen drømmeverden. Har litteraturliste.

Forlag Eide forlag

Utgivelsesår 1997

Å være sterk betyr ikke å vise muskler. Det betyr at vi tør møte det fantastiske som bor i oss, uten å flykte, og at vi lever aktivt på vår egen måte i samsvar med den ville naturen. Det betyr at vi er lærevillige og tåler det vi finner. Det betyr å leve oppreist.

Hunder er universets trollmenn. Bare ved sitt nærvær forvandler de gretne mennesker til smilende, triste mennesker til mindre triste. De skaper forbindelser.

En klok kvinne sørger for at sjelen er fri for avfall. Det gjør hun ved å holde hodet klart, ha en ryddig arbeidsplass og fullføre sine ideer og planer.

Intuisjon er skatten i en kvinnes psyke. Den er som en ønskekvist og som en krystall der du kan se hemmlighetsfulle bilder.

Bloggernes og bokelskernes kvinnekanon
- listen over bøker av og om kvinner alle menn burde lese.

Hos Karen

• "Vinden er min mor - en gammel medisinmanns liv og visdom" av Bear Heart
  • "Sint, sant, sunt" av Karsten Isachsen
  • "Å tegne er å se - hvordan du lærer å tegne ved å bruke høyre hjernehalvdel" av Betty Edwards
  • "Himmelske samtaler - bok 2" av Neale Donald Walsch
  • "Det musiske menneske" av Jon-Roar Bjørkvold
  • "Vekk din indre healer - gjenskap forbindelsen til universet ved hjelp av de nye energifrekvensene" av Eric Pearl
  • "Lev her og nå! - lev i nået - få ny energi og balanse" av Eckhart Tolle
  • "Symbolleksikon" av Hans Biedermann